رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: هرگاه بتوانیم گفت‌وگو را با عنوان یک فرهنگ در جامعه خودمان رشد دهیم منطق زور کنار خواهد رفت.

رشد فرهنگ گفت‌وگو در جامعه منطق زور را از بین می‌برد

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی تسخیری رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست تخصصی «نقش گفت‌وگوهای دینی در همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان» که ۱۰ بهمن‌ماه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: هنگامی که خداباوری فطری به عنوان یک ارزش مشترک همه انسان¬ها قرار گیرد، با اتکا به این نقطه اشتراک، همه انسانها با هم و در کنار هم می توانند جامعه انسانی را با تمام وجود بسازند.

وی با استناد به آیه شریفه «و لقد بعثنا فی کلّ امّة رسولاً ان اعبدوا اللَّه و اجتنبوا الطاغوت» تصریح کرد: بدون شک تمام انبیای الهی هدف واحدی چون پرستش خدا و دوری از طغیان داشتند که برطرف کننده تمام مشکلات بشری است.
رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت‌وگو را یکی از بهترین راه‌های دوری از طغیان دانست و عنوان کرد: هر گاه بتوانیم گفت‌وگو را با عنوان یک فرهنگ در جامعه خودمان رشد دهیم منطق زور کنار خواهد رفت.
تسخیری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه هر گاه قوت منطق حاکم شود منطق القوه از بین می‌رود، اظهار کرد: هر چه اجلاس‌های مبتنی بر گفت‌وگو رشد کند اتاق‌های جنگ روز به روز کمتر خواهد شد.
وی ادامه داد: رهبران سیاسی امروز جهان می‌گویند که ما در این چند سال اخیر هزاران میلیارد صرف تخریب و جنگ کردیم؛ ای کاش مقدار بسیار کمی از این هزینه‌های جنگی برای توسعه، پیشرفت، صلح، امنیت، برادری و محبت به کار می‌رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.