۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 642398

چله پر شکوفه

مهیار صالحی
  چله پر شکوفه

 انقلاب اسلامی ایران با ورود به ۴۰ سالگی‌اش رکوردی بی نظیر در تاریخ دنیا ثبت کرده است. رکوردی که خیلی از انقلاب‌های شکل گرفته در سراسر این کره خاکی حتی خوابش را هم ندیدند و نتوانسته‌اند به آن نزدیک شوند. حالا ایران اسلامی در آستانه بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار دارد. انقلاب به چهلمین بهار رسیده و در این سال‌ها هر سال ایران اسلامی شکوفاتر از پیش نمود پیدا کرده است.

خراسان پهناور در سال‌های ابتدایی تا به کمرکش چله انقلاب سرزمینی وسیع بود با اقوام و فرهنگ‌های متعدد که به میزان وسعت و بزرگی‌اش اوایل انقلاب سهمی بسیار بزرگ در دفاع از کیان ایرانمان داشت. آمار و ارقام رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های مردان مرد خراسانی در هشت سال دفاع مقدس گواه این ادعاست. با وجود دفاع و جنگ، قطار توسعه و پیشرفت که با آغاز انقلاب راهش را پیدا کرده بود در خراسان بزرگ بی وقفه حرکت می‌کرد.

جنگ که پایان یافت و ذره‌ای از خاک ایران به دست متجاوزان نیفتاد زمان سازندگی فرا رسید. خراسان باز هم پیشتاز سازندگی بود و حتی سرمنشأ خیر برای سایر استان ها. شتاب علمی، فرهنگی، صنعتی، بهداشتی، کشاورزی و... چندین وچند برابر قبل  بالا رفت. خراسان در مسیر توسعه بود و هر روز خبری خوش از گوشه و کنار پهناورترین استان کشور در آن زمان به گوش می‌رسید. دست روی هر شاخصی که می‌گذاشتی اصلاً قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نبود.

 با این حال برای اینکه باز هم مسیر توسعه ادامه دارتر شود و حتی کوره ده‌ها طعم شیرین وجود انقلاب را بهتر و بیشتر بچشند، خراسان سه بخش شد. شمالی، رضوی و جنوبی. رشد و توسعه خراسان‌ها آن قدر قابل توجه و حیرت آور بوده و هست که اگر کسی از ۴۰ سال پیش به حال منتقل شود، شرایط فعلی در قیاس با گذشته قطعاً برایش باور نکردنی خواهد بود.

این‌ها همه دستاورد انقلابی مردمی و سر برآورده از دل ملتی است که در ۴۰ سال گذشته با وجود تهدیدهای متنوع، کشوری را آباد کرده‌اند که مردم خیلی از کشورهای دنیا حسرت به دل آن مانده‌اند. اکنون در آستانه چله انقلاب، همان اراده پولادین روزهای ابتدای انقلابمان را نیازمندیم که با شتابی بیشتر و بهتر کشور، سرزمین و استانمان را آباد سازیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.