در بسته خبری امروز شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری مربوط به دستگیری سارق حرفه‌ای باغ ویلاها در قوچان، برپایی نخستین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سوغات در کاشمر، ساخت بزرگ‌ترین پارک تمدن ایران در گلمکان، مصدومیت ۵ نفر در حادثه واژگونی خودروی سمند و وجود یکی از غنی‌ترین پتانسیل‌های انرژی تجدید پذیر کشور در خواف منتشر شده است.

ساخت بزرگ‌ترین پارک تمدن ایران در گلمکان / وجود یکی از غنی‌ترین پتانسیل‌های انرژی کشور در خواف
به گزارش قدس آنلاین ، در بسته خبری امروز شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری مربوط به دستگیری سارق حرفه‌ای باغ ویلاها در قوچان، گشایش نخستین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سوغات در کاشمر، ساخت بزرگ‌ترین پارک تمدن ایران در گلمکان، مصدومیت ۵ نفر در حادثه واژگونی خودروی سمند و وجود یکی از غنی‌ترین پتانسیل‌های انرژی تجدید پذیر کشور در خواف منتشر شده است.

گشایش نخستین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سوغات در کاشمر

در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی نخستین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سوغات در کاشمر به‌منظور عرضه و نمایش محصولات  ۲۰ استان کشور در قالب ۷۰ غرفه برای عموم مردم گشایش یافت.

برپایی سیاه‌چادر از اقوام ترکمن، عشایر قشقایی و شاهسوند استان مرکزی، غذاهای سنتی، موسیقی زنده محلی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی با تکیه‌بر اقوام و آئین‌ها و غرفه‌های متنوع از محصولات سنتی و صنایع‌دستی استان‌های مختلف کشور ازجمله غرفه‌های این نمایشگاه است.

این نمایشگاه در مجموعه ورزشی انقلاب کاشمر تا ۱۹ بهمن‌ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای شهروندان کاشمری است.

مصدومیت ۵ نفر در حادثه واژگونی خودروی سمند

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حادثه‌ای دریکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: این حادثه در 45 کیلومتری محور چناران به قوچان حوالی روستای علی زینل به وقوع پیوست که براثر آن 5 نفر مصدوم شدند.

سعید فکوری افزود: عوامل امدادی پایگاه شهید کلاهدوز در ساعت 13:13 دقیقه با خودروی آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه ۴ مصدوم توسط عوامل اورژانس 115 و یک نفر دیگر توسط عوامل پایگاه به‌منظور درمان بیشتر به بیمارستان موسی بن جعفر(ع) انتقال پیدا کردند.

وی ادامه داد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس‌راه در دست بررسی است.

وجود یکی از غنی‌ترین پتانسیل‌های انرژی تجدید پذیر کشور در خواف

وزیر نیرو عصر امروز در جلسه مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: امروزه در دنیا خیلی مهم‌تر و اساسی‌تر از توسعه‌های فیزیکی و سازه‌ای توسعه منابع انسانی مطرح است و اکنون به کشور توسعه‌یافته اشاره نمی‌کنند بلکه به انسان توسعه‌یافته اشاره می‌کنند.

رضا اردکانیان بیان کرد: منطقه سنگان یک نعمت خدادادی است و مردمانی پرتلاش و سازگار در اینجا حضور دارند که مرزداران این منطقه هستند.

وی افزود: منفعت مشترک همه ما توسعه منابع و بهره‌مندی کل کشور از این نعمت خدادادی است تا اشتغال و معیشت مردم تأمین شود و کشاورزان بتوانند به صحیح‌ترین شکل ممکن به کشاورزی خود ادامه دهند.

اردکانیان ادامه داد: ظرفیت‌های این منطقه جوابگوی این است که هم مسئله صنعت حل شود وهم آسیبی به کشاورزی وارد نشود و مهم‌تر از این دو موضوع آب شرب مردم بوده که باید تأمین شود که قطعاً این کار انجام خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: یکی از غنی‌ترین پتانسیل‌های انرژی تجدید پذیر کشور در شهرستان خواف است و بر اساس مطالعات انجام‌شده تا ۳۰هزار مگابایت برای احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های بادی در کشور ظرفیت داریم.

ساخت بزرگ‌ترین پارک تمدن ایران در گلمکان

سرپرست فرمانداری چناران ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین پارک تمدن ایرانیان در خاورمیانه با همکاری بخش خصوصی به‌زودی در منطقه گردشگری گلمکان، گفت: سرمایه‌گذار برای ایجاد این پارک اعلام آمادگی کرده و بسیاری از مجوزها نیز گرفته‌شده است.

ولی قلیچی ادامه داد: از سال 92 تاکنون یک هزار و 278 پروژه بااعتباری بالغ‌بر یک هزار و 830 میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است  و در دهه فجر امسال نیز 135 پروژه بااعتباری بیش از 400 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه افتتاح شرکت آبنوس شرق، شبکه پست توزیع روشنایی، گلخانه و غیره از پروژه‌های دهه فجر است، بیان کرد: این پروژه‌ها و نیز تعدادی از واحدهای مسکن مهر گلبهار با حضور وزیران نیرو و راه و شهرسازی و همچنین سرپرست سازمان تأمین اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسند.

دستگیری سارق حرفه‌ای باغ ویلاها در قوچان

فرمانده انتظامی قوچان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع چند فقره سرقت از باغ ویلاهای سطح حوزه استحفاظی این شهرستان، گفت: مأموران نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و بررسی شیوه‌های وقوع سرقت، سارق سابقه‌داری را در این زمینه شناسایی و پس از اطمینان از انجام سرقت‌ها توسط وی، با هماهنگی مقام قضایی این فرد را دستگیر کردند.

قدیر مصرخانی تصریح کرد: فرد دستگیرشده در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به ۴ فقره سرقت از باغ ویلاها با همدستی یک فرد دیگر اعتراف کرد که همدست وی نیز طی عملیات جداگانه‌ای دستگیر شد.

وی بابیان اینکه مقادیر زیادی از اموال سرقتی از این متهمان کشف‌شده است، یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.