استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان رضوی همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان رضوی همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در 10 سال ابتدایی انقلاب، به ما جنگ تحمیل شد و گروه‌های معاند و وابسته یک جنگ داخلی را راه‌اندازی کردند و صدام با حمایت کشورهای منطقه جنگی را بر ما تحمیل کرد و 10 سال فرصت عمرانی از ما گرفته شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در هنگام بررسی کارنامه انقلاب باید تمامی این عوامل را مدنظر قرار دهیم؛ 10 سال تقریبا ما را درگیر جنگ کردند و تمامی منابع ما در جنگ مصروف شد و نسل ما و شما بدون هیچگونه چشمداشتی جانفشانی و استقامت کردند و در تاریخ معاصر جنگ‌ها اگر بررسی کنید این نمونه را مشاهده نمی‌کنید.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حتی یک ذره از خاک کشور از این کشور جدا نشد تصریح کرد: فرزندان شما از تمامی طبقات برای دفاع از انقلاب وارد جنگ شده و حماسه آفریدند و پس از جنگ نیز خرابی‌های جنگ باید ساخته می‌شد؛ کشور ما در دوران جنگ تماما درگیر بود و همه جای کشور زیر موشک بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از جنگ بایستی این خرابی‌ها آباد می‌شد و در برخی مناطق ویرانی‌های زیادی داشتیم؛ بنابراین اگر بخواهیم ارزیابی کنیم باید تحریم‌ها را نیز در نظر بگیریم. جوانان ما امروز ابهامات و سوالاتی دارند و باید به آنها پاسخ داد. هیچ کشوری به اندازه کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی نبوده است.

رزم حسینی افزود: امروز در جایگاهی قرار داریم که زیرساخت‌های کشور آباد است و 6 برابر قبل انقلاب جاده و اتوبان ساخته شده و اکثر روستاهای ما جاده آسفالته دارند و در این مدت راه آهن کشور، 2 برابر افزایش یافته و در حوزه بنادر نیز توسعه داشته‌ایم؛ ظرفیت بنادر برای تخلیه بارگیری و صادرات کالا، 20 برابر افزایش یافته است؛ قبل از انقلاب 13 سد داشتیم و امروز 400 سد در کشور داریم.

وی بیان کرد: تمام تولید برق در کشور 7500 مگاوات بوده و امروز 80000 مگاوات برق تولید می‌کنیم و به برخی کشورها نیز برق صادر می‌کنیم؛ فراموش نکنید در دوره جنگ خاموشی فراوانی داشتیم و امروز در صنعت برق و نیروگاهی خودکفا هستیم؛� امروز نزدیک 80 درصد کشور زیر پوشش گازرسانی هستند. فردا نیز در تربت حیدریه یک مجموعه بزرگ گازرسانی افتتاح می‌شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه مسئولان خدمات را به مردم نمی‌گویند تاکید کرد: صادرات غیرنفتی ما 57 درصد افزایش یافته است؛ در حوزه محصولات پتروشیمی 48 میلیون تن تولید داریم و بزرگترین صادرکننده پتروشیمی در خاورمیانه هستیم.

وی گفت: در خراسان رضوی کارخانه فولاد نداریم اما امروز 15 میلیون تن گندله در حال تولید است و طرح 10 میلیون تنی ذوب فولاد نیز در استان در حال راه‌اندازی است. 90 درصد محصولات کشاورزی امروز در داخل تولید می‌شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه 250 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعال است گفت: قبل انقلاب در خراسان رضوی 20 هزار دانشجو داشتیم و این آمار امروز 10 برابر شده است؛ کشور با سرمایه انسانی است که پیشرفت می‌کند و اینها سرمایه بزرگی است؛ 2500 میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح می‌شود.

وی گفت: حدود 4 هزار میلیارد تومان عملیات جدید نیروگاهی در استان کلید خورد و 1000 مگاوات برق به ظرفیت ما اضافه شد و امروز این استان صادرکننده برق نیز است.درصدد هستیم فضای استان را در جهت وحدت یکپارچه برای توسعه قرار دهیم و تمام ارکان حکومت در استان باید پای کار باشند. امروز چالش جدی کشور در حوزه اقتصادی است و چندین سال است که مقام معظم رهبری روی اقتصاد و معیشت تاکید دارند و باید اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم.

رزم حسینی تصریح کرد: برخی از شرکت‌های نامدار در حوزه اقتصادی استان وارد حوزه روستایی می‌شوند؛ راه پیشرفت این استان وحدت میان مسئولان و کنار گذاشتن دعواهای سیاسی است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.