با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو تصفیه‌خانه 30 هزار متر مکعبی شهر جدید گلبهار افتتاح شد.

افتتاح تصفیه‌خانه 30 هزار متر مکعبی در گلبهار
 
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، وزیر نیرو در مراسم افتتاح این تفصیه‌خانه عنوان کرد: 16 تصفیه‌خانه از مجموع 40 تصفیه‌خانه آب و فاضلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد؛ تصفیه خانه شهر جدید گلبهار به ظرفیت 30 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مدت دو سال احداث شد.

 اردکانیان بیان کرد: 150 میلیارد تومان برای احداث این تصفیه‌خانه هزینه شده است، در حال حاضر حدود 50 هزار نفر جمعیت گلبهار است که این تصفیه‌خانه برای جمعیت بالغ بر 200 هزار نفر برای سال‌های آینده پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه نقش مهمی در بهبود شرایط زیست محیطی خواهد داشت و همچنین این که پساب تصفیه شده برای مصارف مختلف صنعت استفاده و در بخش‌های دیگر نیز امکان استفاده از آن فراهم خواهد شد.

وزیر نیرو عنوان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌های مختلف آب و فاضلاب با هزینه 6 هزار میلیارد تومان در استان خراسان رضوی کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شد. یکی از نقاط روشن در کارنامه جمهوری اسلامی ایران توسعه سیستم‌های جمع‌آوری و تفصیه فاضلاب است که در چهار دهه قبل تعداد تصفیه‌خانه‌های کشور از 4 مورد تجاوز نمی‌کرد اما در حال حاضر بیش از 215 تفصیه‌خانه در سطح کشور در حال بهره‌برداری وجود دارد.

اردکانیان یکی از شاخص‌های قابل رقابت در سطح کشورهای دنیا را توجه به موضوع جمع‌آوری، تصفیه و استفاده از پساب در کشور ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند که با توجه به ورود بخش خصوصی کار با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.