وزیر نیرو خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: هر اختیاری به عنوان وزیر نیرو دارم که از لحاظ قانونی قابل تفویض باشد به شما تفویض خواهم کرد و بر نامه‌ها را با هم پیش خواهیم برد تا جایی که دغدغه‌ای برای تأمین آب شرب و انرژی در استان وجود نداشته نباشد.

قول وزیر نیرو برای تفویض اختیاراتش به استاندار خراسان رضوی
 
به گزارش قدس آنلاین ، رضا اردکانیان در مراسم تودیع و معارفه مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای و توزیع برق خراسان رضوی که شامگاه گذشته در محل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما کشور بزرگ و پنهاوری هستیم و منابع متعددی داریم، نفت خیز هستیم و از موقعیت ژئوپلوتیک خاصی برخورداریم، با این وجود اصلی‌ترین مزیت و  ظرفیت ما منابع انسانی است.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از این ظرفیت رمز پیروزی‌های ما خواهد بود و کاستی‌ها و ناکامی‌های ما نیز در این موضوع نهفته است. استقرار روش‌های غیر صحیح در استفاده از منابع انسانی نقش زیادی در ناکامی‌های ما خواهد داشت.
وزیر نیرو تصریح کرد: به عنوان دستگاهی که با همه آحاد مردم در ارتباط هستیم، وظیفه داریم با استقرار شایسته‌گزینی در همه مناسب مدیریتی و غیرمدیریتی وظیفه خود را در استفاده بهینه از این ظرفیت ارزشمند به خوبی ایفا کنیم.
وی با بیان اینکه «وزارت نیرو بنا دارد عرصه را برای حضور نیروهای شایسته بازتر کند»، خاطرنشان کرد: بر این اساس آنچه که به عنوان فراخوان عمومی به منظور انتخاب مدیران مطرح است از این جهت حائز اهمیت است که اصلی‌ترین نقطه قوت یک مدیر انگیزه مدیریتی است که از رهگذر شایسته‌گزینی حاصل می‌شود.
اردکانیان بیان کرد: استفاده از روش‌های غلطی که به عنوان رویه در انتخاب مدیران انتخاب کردیم بعد از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شایسته نیست. ما باید در حد مدیران ارشد این را ابراز کنیم که قادر هستیم حتی افرادی که خارج از مجموعه ما هستند، اما شایستگی دارند را انتخاب کرده و ما توانایی همکاری با آن‌ها و اعمال مدیریت ارشد بر آن‌ها را داریم.
وی افزود: اینگونه نباشد که انتخاب ما محصور به حلقه مدیریتی که با آن‌ها شناخت چشم در چشم داریم  و یا خدایی نکرده توصیه‌هایی از این سو و آن سو داریم محدود باشد. ممکن است انتخابات مدیران به هر دو روش نتایج یکسان داشته باشد، اما میزان انگیزه‌ای که اینگونه انتخاب مدیران خواهد داشت قابل مقایسه نیست. لذا ما باید با رعایت تمام ضوابط این مسیر را توسعه دهیم.
وزیر نیرو عنوان کرد: البته ما با دو چشم مدیران را انتخاب می‌کنیم و با چهار چشم و بیش‌تر بر کیفیت کار آن‌ها نظارت می‌کنیم. آنچه که مدیران به عنوان توانمندی‌های خود ابراز می‌کنند حمل بر صحت می‌شود، مگر این‌که خلاف آن ثابت شود. در این میان من به عنوان وزیر مسئولیت افراد انتخاب شده را می‌پذیریم و با همه ابزارهای موجود بر کار آن‌ها نظارت می‌کنم.
وی با اشاره به توجه و تأکید استاندار خراسان رضوی به حوزه آب و برق و انتخاب مدیران جدید آب و برق استان، گفت: من تردید ندارم که دوران بسیار شکوفایی را در عرصه مدیریت آب و انرژی در این استان و سایر مناطق هم اقلیم خواهیم داشت.
اردکانیان خطاب به رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همه همکاران وزارت نیرو در خراسان رضوی تمام قد در خدمت برنامه‌های جنابعالی خواهند بود و بنده به عنوان وزیر نیرو اطمینان می‌دهم که در اولین فرصت که برنامه‌های تفصیلی را تدارک ببینید، هر اختیاری که به عنوان وزیر نیرو دارم که از لحاظ قانونی قابل تفویض باشد به شما تفویض خواهم کرد و بر نامه‌ها را با هم پیش خواهیم برد تا جایی که دغدغه‌ای برای تأمین آب شرب و انرژی در استان وجود نداشته نباشد.
وی اضافه کرد: ما به استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد به عنوان یک شهر مهم زیارتی، به عنوان الگو و یک کارگاه آموزشی موثر جهت توسعه روش‌ها صحیح مصرف آب در کشور چشم امید داریم. با کمک همه مسئولان، دستگاه‌ها و نهادهای استان کاری شدنی است. 
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.