وزیر نیرو گفت: همکاری خوبی در خصوص سیستم‌های برقی با سوریه و عراق آغاز کردیم و پس از پیروزی مردم و دولت سوریه در جنگی که ۸ سال به طول انجامید، امیدواریم در بازسازی این کشور نقشی داشته باشیم.

ارتباط‌گیری با عراق و سوریه برای بازسازی سیستم‌های برقی / تابستان سال ۹۸ توأم با آرامش خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان در مراسم بهره‌برداری از پست برق ۱۳۲/۲۰ کیلوولت GIS شهدا گفت: امروز و فردا طرح‌های بزرگی درزمینهٔ تولید آب در شهرستان‌های تربت‌حیدریه و سبزوار و در ارتباط با موضوع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هم به لحاظ جنبه‌های بهداشتی و هم به لحاظ استفاده از پساب تصفیه‌شده و همچنین مسائل صنعتی نیز به بهره‌برداری می‌رسد که میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها بالغ‌بر یک‌صد و ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وزیر نیرو بیان کرد: حدود ۴ هزار میلیارد تومان در طرح‌های جدید برای آغاز عملیات اجرایی به همراه داشته است و این طرح‌ها جزء طرح‌هایی است که وزارت نیرو در حوزه آب، برق و فاضلاب شهری در سطح خراسان رضوی در دست اجرا دارد و این طرح به‌صورت متوسط از ۴۰ درصد پیشرفت برخوردار است که امیدواریم با کمک دولت، بخش خصوصی و استاندار خراسان رضوی شاهد سرعت بیشتر برای بهره‌برداری و اجرایی شدن این طرح‌ها باشیم.

وی ضمن اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلام، افزود: باید همچون بخش‌های مناطق توسعه‌یافته جهان شویم و چشم ما به افق‌ها دورتر و بازارهای منطقه جهان باشد.

اردکانیان بابیان اینکه با توجه به سیاست‌های دولت، کشور نیز آماده ارتباط‌گیری با کشورهای همسایه ازجمله جنوب شرقی تا سایر کشورها با توجه به ظرفیت‌های فنی، انسانی و شرکت‌های مشاوره در بخش خصوصی را دارد، متذکر شد: همکاری خوبی در خصوص سیستم‌های برقی با سوریه و عراق آغاز کردیم و پس از پیروزی مردم و دولت سوریه در جنگی که ۸ سال به طول انجامید در بازسازی این کشور امیدواریم نقشی داشته باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد: ازجمله مزیت‌های نسبی که در کشور وجود دارد شامل منابع انسانی و مجموعه وسیعی از پژوهش‌هایی بوده که کمک بسیاری به ما در توسعه صنعت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه از آن نوع پروژه‌هایی است که سایر شهرها باید الگوبرداری کنند تا موجب پیشرفت استانشان شود، یادآور شد: ما در سال ۹۷ نه‌تنها کندی در برنامه‌های کشور نداشته‌ایم بلکه در خراسان رضوی از سایر شهرها و کشور جلوتر بوده‌ایم و امیدواریم سال آینده تابستانی توأم با آرامش داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.