معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۲ هزار واحد بازآفرینی شده از طرح مسکن اجتماعی در دهه فجر بهره برداری می‌شود.

۲۰۰۰ واحد مسکن اجتماعی در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، جواد اسلامی اظهار داشت: ۲ هزار واحد بازآفرینی شده از طرح مسکن اجتماعی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود، دستور ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای قشر کم‌درآمد جامعه در کل کشور صادر شده که تاکنون ۲ هزار واحد از آن محقق شده است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: سهمیه خراسان رضوی طی امسال و سال آینده، چهار هزار واحد مسکونی از تعداد مذکور است،  اغلب این واحدهای مسکونی در منطق حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار ساخته شده که ۸۵ درصد از تعداد آنها را شامل می‌شود، ۱۵ درصد از واحدها نیز در دیگر شهرهای استان ساخته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ سطح مسکن اجتماعی میان صندوق توسعه ملی، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در این باره منعقد شده و زمین مناسب برای اجرای این طرح توسط سازمان ملی زمین و مسکن در فراهم شده است، این زمین‌ها در مناطق ضعیف شهرها قرار دارد. واحدهای این طرح دارای متراژ ۷۰ تا ۹۰ متر مربعی هستند و ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بانک مسکن با نرخ بهره ۹ درصدی و آورده ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومانی ارائه می‌شود، انبوه‌سازان ساخت واحدهای این طرح را بر عهده گرفتند.

اسلامی محمدی افزود: مسئولان در تلاش برای ارائه تسهیلات دیگر از صندوق یکم بانک مسکن برای افراد فقدان شرایط جهت انجام مراحل تسهیلات مذکور هستند، متقاضیان مسکن اجتماعی به این شکل می‌توانند آورده خود را در هر واحد به ۳۰ میلیون تومان تبدیل کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.