همزمان با نزدیک شدن به هشتمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، مردم این کشور در برخی شهرهای آن تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم بحرین همزمان با نزدیک شدن به هشتمین سالگرد انقلاب

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مردم بحرین دیروز جمعه با برگزاری تظاهراتی در برخی نقاط این کشور به استقبال ماه فوریه موسوم به «ماه انقلاب» در بحرین رفته و بر ادامه مسیر انقلاب تأکید کردند.

طبق گزارش شبکه ۱۴ فوریه، ساکنان شهرک «المصلی» دیروز پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات کردند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده تا تعیین سرنوشتشان به انقلاب ادامه خواهند داد.

همچنین شب گذشته نیز در برخی مناطق بحرین از جمله ابوصبیع و الشاخوره تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان بر ادامه حضور در میادین و استمرار اعتراضات تأکید کردند.

انقلاب بحرین در سال ۲۰۱۱ همزمان با انقلاب در تعدادی از کشورهای عربی آغاز شد و اگرچه دولت بحرین توانست با کمک نظامیان سعودی تا حدودی این انقلاب را خاموش کند اما تظاهرات‌های مردمی تا به امروز در گوشه و کنار این کشور ادامه دارد.

دولت بحرین در هشت سال گذشته به طرق مختلف اعم از بازداشت، صدور احکام حبس و سلب تابعیت، معارضان را سرکوب کند همچنانکه یک هفته قبل نیز «میثم السلمان» رئیس مرکز گفت‌وگو و تسامح بحرین در کنفرانسی در بیروت اعلام کرد که پنج هزار بازداشتی عقیده و بیان در بحرین است و گذشته از آن ۲۰۰ نفر قربانی استفاده از زور بیش از حد، قتل و شکنجه شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.