اداره مهاجرت آمریکا، مهاجران بازداشتی اعتصاب‌کننده در تگزاس را که به شرایط خود اعتراض دارند، به خوردن غذا وادار می‌کنند.

اعتصاب غذای مهاجران بازداشتی در آمریکا و خوراندن اجباری غذا به آن‌ها

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد مقامات اداره مهاجرت آمریکا بازداشتی‌های اعتصاب‌کننده را به خوردن غذا وادار می‌کنند که در اعتراض به شرایط در یک بازداشتگاه در تگزاس دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بر اساس این گزارش، اداره گمرک و مهاجرت آمریکا اعلام کرد یازده بازداشتی در مرکز آلپاسو بیش از یک ماه است که از خوردن غذا خودداری می‌کنند. آسوشیتدپرس هم گزارش داد بیست و سه نفر که بیشتر آن‌ها اهل هند و کوبا هستند دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در اواسط ماه ژانویه، قضات آمریکایی حکم وادار کردن شش تن از این بازداشت‌شدگان را به خوردن غذا از طریق لوله‌ای پلاستیکی در بینی صادر کردند.

این مهاجران می‌گویند به سوء استفاده‌های کلامی و تهدید به اخراج شدن از سوی نگهبانان معترض هستند.

در همین حال، کلارا لانگ از دیدبان حقوق بشر در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت دادن غذای اجباری به افراد همانند اقدام به شکنجه است.

وی گفت: بسیار تهاجمی و دردناک است که دیدبان حقوق بشر با کارشناس پزشکی در این‌باره موافق است که دادن غذای اجباری به کسی که توانایی دارد در ارتباط با این موضوع تصمیم‌گیری کند و این موضوع را درک می‌کند که پیامدهای نخوردن شامل چه مواردی می‌شود، یک رفتار غیرانسانی و ظالمانه محسوب می‌شود. این اقدام می‌تواند در سطح شکنجه باشد. ما دریافتیم شمار زیادی از افراد در بازداشتگاه‌ها در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

او افزود: این ماه چهل و هشت هزار نفر در این بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند که طی یک ماه تعداد آن‌ها به نیم میلیون نفر می‌رسد.

این سیستمی است که بر اساس آن ده‌ها نفر جان خود را از دست می‌دهند و ما سال گذشته طی گزارشی اعلام کردیم که شمار زیادی از این مرگ و میرها به علت قصور پزشکی است و این که این افراد کمک‌های پزشکی لازم را دریافت نمی‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.