البرز - ‌رضا رحمانی البرز را استانی پیشگام در صنایع دانش بنیان دانست و گفت: حضور صنعت در فناوری و صادرات موجب حفظ جایگاه کشور در دنیا می‌شود.

البرز استانی پیشگام در صنایع دانش‌بنیان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا رحمانی ‌وزیر صنعت معدن و تجارت صبح امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از خطوط تولید و افتتاح طرح توسعه شرکت تولیدکننده داروهای استراتژیک در گرمدره کرج در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: البرز استانی صنعتی است که بسیاری از صنایع کشور در آن مستقر است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه صنایع دانش‌بنیان دانست که خوشبختانه جوانان انقلابی ما در حوزه دانش‌بنیان حضوری پررنگ دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه در حوزه صنعت با حضور همین جوانان به دانش روز دنیا دست‌یافته‌ایم، افزود: در حال حاضر شاهد کاهش وابستگی به واردات هستیم و در حوزه داروهای استراتژیک پیشرفت خوبی داشته ایم.

رحمانی البرز را به‌عنوان استانی پیشگام در حوزه صنایع به‌ویژه صنایع دانش‌بنیان معرفی کرد و گفت: حضور صنایع و شرکت‌های داخلی درزمینهٔ دانش‌بنیان نقش مؤثری در اقتصاد ملی دارد.

 وی اضافه کرد: حضور صنعت در فناوری و صادرات  موجب حفظ جایگاه کشور در دنیا می‌شود.

 وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه  دانشمندان و متخصصان کشورمان به محصولاتی بر پایه دانش در شرکت‌های دارویی استراتژیک دست‌یافته‌اند، گفت: بسیاری از این شرکت ها دستاوردهایی دارند که تنها دو تا سه کشور در دنیا به آن دست یافته اند.

گفتنی است؛ در این بازدید خط تولید و افزایش تولید  ۵ داروی بیماران "هموفیلی"،   "سرطان" و "ام اس" در این واحد تولیدی رونمایی شد که این داروها نمونه خارجی دارد اما با تولید داخلی این موارد، کشور از واردات بی نیاز شده است و با تولید این دارو سالانه ٢٥٠ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.