خراسان شمالی- حبیب یزدان پناه گفت: با افتتاح پروژه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در مجموع برای ۱۰۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

بهره‌برداری از ۲۸ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همزمان با دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از افتتاح ۲۸ پروژه در این حوزه با اعتبار۹۶ هزار و۴۴۰ میلیون ریال طی دهه فجر خبر داد.

وی اظهار کرد: این پروژه ها  به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در روستاها و شهرهای هشت گانه خراسان شمالی به افتتاح می رسد.

یزدان پناه تصریح کرد: هتل و رستوران منصوری در شهر آشخانه، اقامتگاه های بومگردی در روستاهای روئین، زوارم، زیارت، حصار گلیان، نوده بام، قره خان بندی، خرق و روستای کلاته محمدعلی پهلوان از جمله پروژه های قابل افتتاح در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه اقامتگاه‌های بومگردی فرصتی برای توسعه پایدار گردشگری است که در تلاش برای رونق این بخش از گردشگری در استان هستیم، افزود: اقامتگاه روستای مردکانلو در شهرستان فاروج با اعتبار ۴ هزار میلیون ریال بزرگترین پروژه این بخش در دهه فجر است.

وی عنوان کرد: مرمت و احیای ۳ آثار تاریخی و تجهیز کارگاه های صنایع دستی از دیگر پروژه های حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی است که به مناسبت دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: این پروژه ها در مجموع برای ۱۰۴ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.