دبیر جشنواره خانه بهار شهرداری مشهد گفت: 249 اثر به بخش نمایش جشنواره خانه بهار 98 ارائه و از آن میان 92 طرح شامل 60 اثر در بخش خیابانی، 27 اثر در بخش صحنه ای و پنج اثر در بخش کودک برای بازبینی و حضور در مرحله داروی انتخاب شدند.

249 اثر به بخش نمایش جشنواره خانه بهار مشهد ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ صدرا مذهب یوسفی روز شنبه  افزود: پس از انتخاب طرحهای اولیه روش بازبینی به دو صورت بازبینی زنده و یا فیلم اجرا خواهد شد. همچنین اجرای نهایی ای آثار منوط به اخذ پروانه اجرای عمومی نمایش مطابق مقررات مربوطه است.

وی ادامه داد: این آثار در بخشهای مختلف فعالیتهای نمایشی شامل اجراهای صحنه ای در تالارهای نمایشی شهر، فضاهای داخلی و رسمی، اجرا در فضاهای بیرونی نظیر میادین، راههای عبور و مرور، مراکز تجمع مردم، اجرا به شیوه های نمایشهای سنتی مانند نقالی و پرده خوانی، نمایشهای کودک و نوجوان و اجراهای تعاملی در قالب هنر اجرا و پرفورمنس ارائه شده اند.
دبیر جشنواره خانه بهار شهرداری مشهد گفت: تاکنون نتایج داوری در بخشهای المانهای موقت، دیوارنگاره و طراحی منظر و آذین بندی نیز اعلام شده اند.
'خانه بهار' یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد است که طی 10 سال اخیر با مددگیری از خلاقیتها، آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی در آستانه و آغازین روزهای فصل بهار با آراستن و جانمایی نمادهای زیبایی شاختی در محیط عمومی شهر همگام با نو شدن طبیعت در صدد نشاط بخشی به شهروندان مشهدی و زائران و مسافران نوروزی در این کلانشهر است.
'جشنواره خانه بهار 98' در همین راستا شامل بخشهای 'هنرهای تجسمی، هنرهای چندرسانه ‌ای، طراحی، هنرهای نمایشی، گل‌ آرایی و طراحی هنری فضای سبز، پژوهشهای هنر شهری، جشنواره عکس خانه بهار و بخش میهمان در حوزه بین ‌الملل' است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.