سید ناصر موسوی لارگانی گفت: با قدرت دفاعی که در طول این سال‌ها به دست آورده‌ایم کمک‌های مستشاری و تجربیات دفاعی و امنیتی خود را در اختیار همسایگان قرار دادیم.تمامی اقدامات جمهوری اسلامی در راستای تقویت توان دفاعی خود و تلاش برای بالا بردن صلح و امنیت منطقه‌ای سبب شده تا جایگاه آن هر روز پر رنگ‌تر شود.

اعتراف آمریکایی‌ها بر نقش آفرینی بی‌بدیل ایران در حوزه مسائل منطقه‌ای

سید ناصر موسوی لارگانی عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب با اشاره به جایگاه برجسته کشورمان در عرصه مسائل سیاسی و منطقه ای، اظهار داشت: مدتی قبل، کشورمان به دلیل اینکه افراد نالایقی بر سر قدرت بودند در عرصه منطقه ای و بین ملت های همسایه جایگاهی نداشت. در حال حاضر، ایران در منطقه جایگاهی را دارد که حتی سرسخت ترین دشمنان از جمله آمریکا اعتراف می کنند که اگر ایران در مسائل منطقه ای مانند مسئله فلسطین، سوریه و افغانستان ورود نکند این مسائل حل نخواهند شد و این نشان دهنده ارتقای جایگاه سیاسی و نقش آفرینی بی بدیل کشورمان در منطقه است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوادث و تحولاتی که در این چند ماه اخیر در منطقه در جریان بوده مانند حضور تکفیری ها و داعشی ها و اقدامات جنایتکارانه آنان، تنها کشوری که در مقابل اینها ایستادگی کرد ایران بود. البته بخش اعظم قدرت سیاسی کشورمان ناشی از قدرت دفاعی بالای آن است.

وی ادامه داد: ما هشت سال در مقابل تمامی قدرت های غربی با تمام امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داشتند، ایستادگی کردیم. در حال حاضر هم با قدرت دفاعی که در طول این سال ها به دست آورده ایم به کمک های مستشاری و ارائه تجربیات دفاعی و امنیتی خود به همسایگان می پردازیم. چنانچه که شاهد بودید دولت های منطقه توانستند با کمک های مستشاری کشورمان، نیروهای داعشی و تکفیری را که مجهزترین امکانات و تسلیحات آمریکایی را در اختیار داشتند و همچنین دلارهای نفتی عربستان نیز پشتیبان آنها بود به عقب نشینی وادار کنند.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: البته نیروهای داعشی و برخی دولت های حامی منطقه ای آنها سعی داشتند در داخل کشور دست به اقدامات تروریستی بزنند و امنیت از مردم سلب کنند اما تاکنون توان بالای کشورمان در حوزه امنیتی و اطلاعاتی تمامی توطئه های آنها را خنثی کرده است. تمامی اقدامات جمهوری اسلامی در راستای تقویت توان دفاعی خود و تلاش برای بالا بردن صلح و امنیت منطقه ای سبب شده تا جایگاه آن هر روز پر رنگ تر شود و تمامی اینها از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی سال های اخیر بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.