عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: شاخص‌ها در موارد مختلف نشان از دستاوردهای خیره کننده ی چهل ساله انقلاب دارد.

قطار پیشرفت انقلاب اسلامی با سرعت تمام در حال پیشروی است‌

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در طول چهل سال گذشته نظام ، دولت و همه مسئولان تمام توان خود را برای آبادانی و عمران  کشور در قسمت های مختلف همچون آموزش عالی ، صنعت، کشاورزی، پزشکی، سلامت بکار گرفته اند و  شاخص‌ها در موارد مختلف نشان از  دستاوردهای خیره کننده‌ای انقلاب در طول این چهار دهه دارد.
وی تصریح کرد: کشور در شرایط فعلی و در چهل سالگی انقلاب از حیث تمام موارد قابل ملاحظه با قبل از انقلاب نیست و ریل پیشرفت کشور با سرعت در حال پیشروی می باشد؛ این در حالی است که کشور در طول این چهل سال یک جنگ تحمیلی ۸ ساله را نیز تجربه کرده است. ۶ برابر شدن راه‌های کشور، ۱۴برابر شدن تولید برق کشور، ۱۵ برابر شدن تولید محصولات فولادی ، احداث شهرک‌های صنعتی متعدد در حاشیه شهرهای کشور ، افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص ملی از ۱۶ درصد به ۴۰ درصد ، رشد ۳۳ برابری تولید محصولات پتروشیمی ایران از سال ۱۳۵۷ تاکنون ، رتبه چهاردهم جهان در  تولید فولاد و آلومینیوم ، رتبه هشتم جهان در  تولید سیمان ، رتبه پنجم جهان در تولید سرامیک ، رتبه دوازدهم جهان در  تولید موتور وسایل نقلیه  و پیشرفت های چشمگیر در حوزه هسته ای و فضایی از جمله شاخص های پیشرفت انقلاب در طول این چهار دهه می باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:   تولید سیمان در داخل کشوردر طول این چهل سال از هفت میلیون تن به بیش از هفتاد میلیون تن یعنی بیش از ده برابر رسیده است،  همچنین تولید کاشی و سرامیک از دوازده میلیون متر مربع به چهارصد و ده میلیون متر مربع رسیده است، یعنی بیش از ۳۲ برابر رشد داشته است همچنین  تولید فرش ماشینی از چهار میلیون متر مربع به حدود نود میلیون متر مربع رسیده و رشد بیست برابری داشته است و تولید سنگ‌های تزئینی از ۲۴ هزار تن به ۱۷ میلیون تن در طول این چهل سال رسیده است.
وی تصریح کرد: در زمینه آموزش عالی وضعیت فعلی کشور نسبت به قبل از انقلاب رشد چشمگیری داشته و تعداد دانشجویان کشور در حال حاضر نسبت  به سال ۵۷ بالغ بر ده برابر افزایش داشته است. قبل از انقلاب  درهمین شهرستان نیشابور و فیروزه  به جز تعداد محدودی که برای آموزش و تربیت معلم ، آموزش های لازم را فرا می گرفتند دانشجو و دانشگاه به معنای امروزی عملا وجود نداشت در حالی که در حال حاضر بالغ بر ۲۰ هزار نفر در دانشگاه های این منطقه مشغول تحصیل هستند و دانشگاه های مختلف در این شهرستان ها مشغول آموزش دانشجویان هستند.
گرمابی افزود: قبل از انقلاب در شهرستان های نیشابور و فیروزه تنها کارخانه های قند و روغن نباتی مشغول فعالیت بودند اما در حال حاضر شهرک های صنعتی زیادی در این دو شهرستان در قسمت های مختلف فعال هستند به طوری که این منطقه جزو مناطق صنعتی استان خراسان رضوی می باشد و بالغ بر ۳۵۰شرکت صنعتی و حدود ۶۰ شرکت معدنی محصولات مختلف را تولید و حتی به کشورهای همسایه صادر می کنند.
وی ادامه داد: در امور دامی و کشاورزی نیز کارهای زیادی انجام شده است و کشور در محصولات مختلف به خودکفایی رسیده است . از طرفی قبل از انقلاب دامداری ها در شهرستان های نیشابور و فیروزه به صورت سنتی اداره می شدند اما در حال حاضر دامداری های صنعتی زیادی در این منطقه ایجاد شده است و به جرات می توان گفت که شهرستان نیشابور در حال حاضر قطب دامداری منطقه می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.