همدان- آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی گفت: فردی که مهارت دارد هچیگاه برای تامین نیازهای مالی خود دستش را به سوی دیگران دراز نمی‌کند و با قناعت به آموخته خود خرج زندگی را تامین خواهد کرد.

مهارت افراد را از دیگران بی‌نیاز می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مدنی اظهار کرد:  یکی از اساسی ترین مسائل جامعه ما و کل بشریت اقتصاد و اشتغال است؛ یادگیری آموزش های مهارتی را از واجبات است.

 وی ادامه داد: مناسب‌ترین شیوه برای دستیابی به شغل مناسب و البته پایدار، فراگرفتن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که باید این آموزش‌ها توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ظرفیت و توان آموزشی مناسبی دارد، که انشاله روزهای درخشانی درپیش رو خواهد داشت؛  ایرانی ها از نظر استعداد فوق العاده هستند و فردی که مهارت  دارد، محتاج دیگران نخواهد شد؛ فردی که مهارت دارد هچیگاه برای تامین نیازهای مالی خود دستش را به سوی دیگران دراز نمی‌کند و با قناعت به آموخته خود خرج زندگی را تامین خواهد کرد.

وهب مختاران مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان هم گفت: مهارت‌های آموزشی ضامن توسعه مهارت های فردی و اشتغال است؛ مهارت آموزی یکی از مهم ترین مولفه ها برای تبدیل دانستن به توانستن است و در این صورت می توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشت.

مختاران افزود: مطالبه شغل بدون داشتن مهارت امری ناممکن است بنابراین ارتقا و تولید مهارت علاوه بر ظرفیت سازی و افزایش ثروت عمومی کاهش بیکاری را در پی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.