رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از برگزاری بیش از ۲۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

اعلام ویژه برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین، میثم مرادی بیناباج درباره ویژه برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی برای دهه فجر امسال اظهار داشت: بیش از ۲۰ عنوان ویژه برنامه توسط واحدهای مختلف هنرهای تجسمی، نمایشی، تصویری، دفتر مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری و آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است که در ایام الله دهه فجر در سطح شهر مشهد و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: تولید آثار هنری در رابطه با حماسه‌های مردم مشهد در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و نمایش آن در موزه زنده زیارت، ترسیم پرتره ۳۰ نفر از چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی، رونمایی از دیوار مفاخر هنر انقلاب، برگزاری نمایشگاه پوستر انقلاب، اکران آثار جشنواره هنر مقاومت در گالری اشراق و تولید ۳ ویدئو کلیپ براساس ۳ تصویر از مبارزات مردم مشهد علیه رژیم طاغوت از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دفتر هنرهای تجسمی و تصویری حوزه هنری استان برای دهه فجر امسال است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: رونمایی از آثار نقاشی درباره وقایع انقلاب ۵۷ مشهد توسط آقایان؛ اعلم، انفرادی و کرمانی و برپایی نمایشگاه ۶ اثر تولید شده تجسمی در دهه فجر امسال از دیگر ویژه برنامه‌های این واحد است که در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مرادی با اشاره برگزاری دومین دوره رویداد هنری چله نمایش ما با موضوع حماسه اقتصادی، تصریح کرد: این رویداد هنری با هدف احیای تئاتر مردمی از دهم دی ماه با برگزاری افتتاحیه آن در منزل هنرمند شهید مسعود سهیلی آغاز به کار کرده است و تا ۲۲ بهمن ماه در سطح مدارس، مساجد و محلات شهر مشهد و به ویژه در حاشیه شهر و روستاهای اطراف ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر چله نمایش ما، برگزاری «شب خاطره ۴۰ سال با تئاتر انقلاب اسلامی» در موزه زنده زیارت و اجرای نمایش «باغ خونی» با موضوع واقعه گوهرشاد در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های درنظر گرفته شده در عرصه هنرهای نمایشی است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی درباره ویژه برنامه‌های دفتر مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری استان برای دهه فجر سال ۹۷ گفت: رونمایی از کتاب «وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند» با هدف معرفی کتاب و تقدیر از راوی آن در مشهد و برگزاری جشن امضای کتاب «راهی برای رفتن» و نکوداشت بانوی مبارز انقلابی بتول خورشاهی در شهرستان نیشابور را می‌توان به عنوان ویژه برنامه‌های دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی نام برد.

مرادی افزود:  مشارکت در برگزاری شب‌های شعر «چلچراغ» و سلسله نشست‌های عصرانه داستان انقلاب (داستان مهمان) با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان‌های استان، اجرای اولین محفل ماهانه طنز نارنجک، برگزاری جلسه معرفی و گفتگو درخصوص کتاب «انقلاب رنگ‌ها» و نقد کتاب «اتوبوس شبانه به سمت شمال» و «دختران هم شهید می‌شوند» به ترتیب در کتابخانه آستان قدس رضوی و فرهنگسرای قرآن و عترت ویژه برنامه‌های دفتر شعر و آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی در ایام الله دهه فجر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.