مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس شهرستان جغتای گفت: ما در ابتدای انقلاب ۴۵۰۰ مدرسه در استان خراسان بزرگ داشتیم که به برکت این انقلاب در حال حاضر فقط در استان خراسان رضوی نزدیک به ۱۰ هزار مدرسه وجود دارد.

وجود چند مدرسه کانکسی و کمبود نیروی انسانی در جغتای

قاسمعلی خدابنده افزود: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی عزت، اقتدار، استقلال و امنیت کشورمان مهم‌ترین دستاوردی است که حاصل شده است و باید با تلاش، وحدت و همدلی چالش‌ها و کاستی‌ها را برطرف سازیم.

خدابنده ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جاری حدود ۱۶۹ پروژه را در آموزش و پرورش استان افتتاح کردیم و افزون بر ۸۵۰ کلاس درس استاندارد به فضای آموزشی استان اضافه شد و در دهه مبارک فجر نیز بیش از ۱۰۰ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی در آموزش و پرورش استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدرضا دستورانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز در این جلسه گفت: رشد معدل مقطع متوسطه دوم شهرستان به میزان ۵/۲ نمره که بالاتر از میانگین کشوری است، کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری از جمله رتبه ۱۶۳,۱۵۷ و۶۰۰ علوم تجربی، رتبه ۹ زبان خارجی، رتبه ۵۰ هنر و رتبه ۸۰ ریاضی در کشور، کسب مقام اول استان در پایه نهم در آزمون پیشرفت تحصیلی و تجهیز حدود ۸۰ درصد مدارس شهرستان به سیستم حرارتی متمرکز از مهم‌ترین توفیقات اداره آموزش و پرورش شهرستان جغتای است.

وی وجود چند مدرسه کانکسی، کمبود نیروی انسانی بخصوص دبیر خانم، کمبود نیروهای خدماتی و کمبود اعتبار و غیربومی بودن جمع زیادی از همکاران را از جمله مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان برشمرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.