کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه تمام تیم‌های بزرگ در کشورمان مربیان خارجی دارند، گفت: سئوالم از فدراسیون این است که چرا مربی بزرگ داخلی تربیت نکرده است؟

چرا فدراسیون فوتبال مربی بزرگ داخلی تربیت نکرده است؟

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، جام ملت های آسیا در شرایطی با قهرمانی قطر به پایان رسید که تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی مغلوب ژاپن شد و از دور این مسابقات کنار رفت. با حذف ایران، کار کارلوس کی روش هم در تیم ملی به اتمام رسید و او تهران را ترک کرد.

بعد از جدایی کارلوس کی روش، کارشناسان مختلف با دیدگاه های متفاوت عملکرد تیم ملی و دلایل ناکامی فوتبال ایران در آسیا را مورد بحث و بررسی قرار داده اند. از جمله مجید جلالی که به فدراسیون فوتبال بابت تربیت نکردن مربیان داخلی بزرگ انتقاد دارد.

جلالی در این خصوص گفت: آقای تاج از کارلوس کی روش دفاع می کند که این دفاع قبلا از مربیان دیگر نبوده است. من به این کاری ندارم. سال های سال است که فوتبال ما رو به جلو می آید. آقای تاج می گوید زیر ساخت های مناسبی فراهم شده و ساختمان های خوبی برای فوتبال بنا شده است.

وی افزود: آقای تاج می گوید «کی روشِ بزرگ» که این هم خوب است چون به مربی تیم ملی احترام می گذارد. حرف من این است که بعد از این همه سال چرا خودمان در داخل ایران یک مربی نداریم که به همین راحتی بگوییم «بزرگ».

سرمربی تیم فوتبال نساجی یادآور شد: در این خصوص خیلی بحث دارم. مگر سی و خرده ای سال نگذشته است. خود مهدی تاج و علی کفاشیان سال ها در فدراسیون و بدنه فوتبال بوده اند. آیا یکی از مهمترین بخش های فوتبالی ما مربیان نیستند؟ من که می دانم فدراسیون برای انتخاب مربی تیم جوانان چقدر مشکلات داشت. سرمربی تیم امید که زلاتکو کرانچار است. سرمربی پرسپولیس برانکو است. تراکتورسازی و استقلال هم مربیان خارجی دارند. هرچه کار بزرگ داریم مربیان خودمان نمی توانند انجام بدهند؟

جلالی تاکید کرد: اصلا فرض بگیریم مربیان خودمان نمی توانند این کارهای بزرگ را انجام بدهند. سئوال این است که چرا مربی بزرگ نداریم؟ آیا مدیریت نباید برای اولین شرط توسعه یعنی تربیت نیروی انسانی کاری کند؟ ما حتی برای انتخاب بازیکن (تیم ملی) هم می رویم دور دنیا را می چرخیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.