خراسان شمالی- محمد صمدی گفت: ارزش صادرات در ۹ماهه سال جاری ۷۵ میلیون دلار است.

کالاهای استان به ۲۴ کشور جهان صادر می‌شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در نشست خبری از کاهش میزان صادرات این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی با بیان اینکه اکنون این استان به۲۴ کشور جهان صادرات انجام‌می دهد افزود: سال گذشته کالاهای این استان به ۳۲ کشور دنیا صادر شد که امسال به علت بروز برخی مشکلات، به برخی از کشورها از جمله فرانسه، لهستان، مجارستان و عربستات سعودی صادر نشد.
صمدی بیشترین صادرات را به کشور افعانستان و ترکمنستان و ارزش صادرات در ۹ماهه سال جاری را ۷۵ میلیون دلار عنوان کرد.
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی محصولات پتروشیمی، پودرآلومینا، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، پلاستیک و صنایع دستی را از کالاهای صادراتی ذکر کرد.
صمدی در خصوص پانزدهمین نمایشگاه بازرگانی ایران، افزود: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۵ اسفندماه امسال با محوریت استان خراسان شمالی در ترکمنستان برگزار می‌شود.
وی زمینه های فعالیت این نمایشگاه بازرگانی را صنایع تجهیزات نفت و گاز، تجهیزات راه سازی و ساختمان و مصالح ساختمانی، شیشه سازی، تجهیزات غذایی و نوشیدنی، نان، شیرینی و شکلات، روغن های پایه، دستکش های صنعتی و... عنوان کرد.
این مقام مسئول همچنین در ادامه بر لزوم ایجاد بازارچه مرزی استان در منطقه "پرسه سو" تاکید کرد و گفت: در دو سوی این منطقه در خاک ایران و ترکمنستات تعداد زیادی روستا وجود دارد که این امر باعث اشتغالزایی برای آنان خواهد شد.
صمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان شمالی از گذرگاه مرزی ، منطقه ویزه اقتصادی، راه آهن، فرودگاه بین المللی، بنادر و دریا بی بهره است ایجاد این بازارچه می تواند رونق بخش اقتصاد استان شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت های صادرات و واردات استان ضعیف است گفت: با توجه به قابلیت های بسیار زیاد در بخش های مختلف از جمله محصکلات کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی دارای قابلیت و پتانسیل است که صادرات استان نیازمند توسعه است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.