البرز- رضا رحمانی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و واحدهای بزرگ ۲۰۹ طرح در دهه فجر با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، ‌گفت: رئیس جمهور دستور داده تا ۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای واحدهای صنعتی تا پایان سال جاری اختصاص داده شود.

 ۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به واحدهای صنعتی اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر دیروز (شنبه) در  همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان البرز که در سالن همایش میلاد شهرداری کرج  برگزار شد، اظهار کرد: بازدیدهای امروز از استان البرز حسی متفاوتی برای من داشت چراکه در یک واحد دارویی تعداد زیادی جوان تحصیل کرده در حال فعالیت بودند و این بسیار رضایت بخش بود.

وی افزود: در این بازدیدها با مشکلات واحدها آشنا شدیم و به این باور باید برسیم که در صنعت، کیفیت اتفاقی نیست.

وزیر صنعت ومعدن افزود: مجموعه ‌مسئولان استان البرز در همه بخش ها دست به دست هم داده اند و به این موفقیت در حوزه صنعت دست یافته اند.

رحمانی گفت: توقع داریم در البرز مشکلات به گونه ای حل شود که از راهکارهای آن برای حل مشکلات دیگر استان ها هم بهره مند شویم.

وی ‌در بخش دیگری از سخنانش گفت: ‌مقابله با تحریم ها علیه کشورمان راهکارهایی دارد و یکی از آنها بهره بردن  استان های مرزی کشور از جمله خوزستان،   ایلام کرمانشاه، آذربایجان و ...است چراکه هر کدام همسایگان مرزی برای مبادلات تجاری موثر دارند.

این مسئول به پیشرفت ایران در بخش گازرسانی به شهرها و روستاها اشاره کرد و افزود: از لحاظ علم و تکنولوژی هم موفقیت های بسیار خوبی داشته ایم به گونه ای که اکنون ٩٧٨ شهرک صنعتی مصوب در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب فقط سه شهرک صنعتی داشته ایم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حوزه مواد معدنی و تولیدات صنعتی پیشرفت های خوبی در کشورمان حاصل شده است، گفت: تولید فولاد کشور ما اوایل انقلاب ۵۰۰ هزار تن بوده است و در حال حاضر به ۲۲۰ میلیون تن رسیده است؛ در خصوص نقره و مس هم همین پیشرفت ها حاصل شده است.

‌رحمانی تصریح کرد: در کل کشور در حوزه صنعت و واحدهای بزرگ ۲۰۹ طرح در دهه فجر با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که ۲۵ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است.

این مسئول پتانسیل های مردمی را مهم دانست و گفت: در کنار این مهم به عملیاتی تصمیمات از جمله تسهیل می پردازیم.

 وی افزود: در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به حفظ تولید به عنوان رسالت توجه داریم چراکه این مهم شاه بیت کار ما است.

رحمانی با تاکید بر اینکه تولید موجود باید حفظ شود تا اشتغال داشته باشیم، افزود: تا سال آینده این مهم باید مورد توجه باشد و به استان ها در حوزه صنعت اعلام کرده ایم که مشکلات پیگیری، رفع واصلاح شود.

این مسئول تامین نقدینگی، مواد اولیه و تامین بازار کار برای واحدهای صنعتی را مهم دانست و گفت: در این راستا رئیس جمهور دستور داده اند که ۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای واحدهای صنعتی در بهمن و اسفند سال جاری برای کمک به بحث نقدینگی و کمک به سرمایه در گردش اختصاص داد شود.

وی به وجود ستادهای مختلف برای بررسی مشکلات صنایع از جمله کارگروه تسهیل در راستای رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: شورای معادن هم در حوزه معادن داریم.

رحمانی به  تاثیرات ارز در خصوص واردات مواد اولیه اشاره کرد وگفت: در مناطق ویژه و آزاد دولت تصویب و ابلاغ کرده است که مواد اولیه، قطعات و ملزومات تولید بدون ثبت سفارش آزاد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: ‌در ترخیص کالاها گمرک هم همکاری ها را بیشتر خواهد کرد چراکه سال آینده پیشرفت اقتصاد ما صادرات است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.