معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت:به منظور مساعدت و رونق‌بخشی صنعت ساخت و ساز شهر مشهد مقدس، به بدهی‌های مودیان متقاضی اخذ مجوزهای ساختمانی، از ۱۲ بهمن لغایت ۱۲ اسفند به مدت یک ماه، ۲۴ درصد تخفیف به پرداخت های نقدی تعلق می گیرد.

تخفیف ۲۴ درصدی شهرداری به پرداخت نقدی مجوزهای ساختمانی
به گزارش قدس آنلاین، رضا خواجه  نائینی، معاون اقتصادی شهرداری مشهد، اظهار کرد:طبق روالی که در سال های قبل در شهرداری وجود داشته است، مردم در پایان سال انتظار ارائه تخفیفاتی از سوی شهرداری را دارند وبا توجه به رویکرد شورا پنجم تلاش گردید این تخفیفات بر اساس معیار های اقتصادی بهینه گردد.  
وی افزود: از امروز به مدت یک ماه بابت کلیه پرداخت های نقدی برای صدور مجوز ساختمانی، ۲۴ درصد تخفیف در کلیه شهرداری مناطق به متقاضیان ارایه گردد و از ۱۳ اسفند ماه این تخفیف به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.  
معاون اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه یکشنبه هفته گذشته این لایحه با قید دو فوریت به شورا ارائه وپس ازتصویب در صحن علنی شورا با انجام تشریفات اجرایی قانونی به شهرداری مناطق ابلاغ گردید.  
وی تصریح کرد: برای سال آینده نیز پرداخت های نقدی تنها ۱۶ درصد تخفیف خواهند داشت در حالیکه قبل از ۱۲ بهمن این مقدار، ۱۸ درصد بود، یعنی در سال آینده دو درصد کمتر تخفیف خواهیم داد.  
نایینی ادامه داد: معمولا هر سال با توجه به تورمی که دولت اعلام می کند، افزایش رقم پروانه خواهیم داشت. برآورد اینجانب این است که با توجه به افزایش قیمت هایی که سال آینده خواهیم داشت و تخفیفی که کاهش می یابد، هزینه صدور مجوزهای ساختمانی  حداقل ۲۵ درصد نسبت به این یک ماه مجوز های ساختمانی منجمله پروانه وپایانکار  در سال آینده گران تر خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می کنم که افرادی که می خواهند پروانه بگیرند در این یک ماه اقدام به دریافت آن کنند تا از تخفیفات برخوردار شوند.  
وی تاکید کرد:در مصوبه ای دیگر هم تا پایان سال ۲۴ درصد تخفیف برای  بهای خدمات پسماند را داشتیم که در قبض های عوارض نوسازی اعمال می شود. ودر جهت مساعدت به صنوف محترم شهر به متقاضیان پرداخت نقدی عوارض کسب وپیشه نیز تخفیف ۲۴درصدی تعلق خواهد گرفت.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.