مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به بدهی ۶۳۴ میلیارد تومان دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به برنامه پنجم توسعه گفت: برای ۳ سال اخیر نیز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان دولت باید به این صندوق پرداخت کند که در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

 بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به "صندوق ذخیره فرهنگیان"

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهدی نیکدل  در پاسخ به این پرسش که آیا بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان فقط ۶۳۴ میلیارد تومان است که برای آن از دیوان عدالت اداری رای گرفته‌ است، اظهار کرد: بدهی ۶۳۴ میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان که برای دریافت آن از دیوان عدالت اداری رای گرفته‌ایم، مربوط به برنامه پنجم توسعه است.

وی افزود: هم‌اکنون برنامه پنجم توسعه به اتمام رسیده و ما در برنامه ششم قرار داریم بنابراین برای سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهی دارد که در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز باید بابت سهم دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان اعتبار مدنظر لحاظ شود و در مجموع برای سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸» علاوه بر ۶۳۴ میلیارد تومانی که بابت برنامه پنجم توسعه از دیوان عدالت رای گرفته‌ایم، از دولت طلب داریم.

نیکدل ادامه داد: برای ۳ سال اخیر حدود ۹۰۰ میلیارد تومان دولت باید به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند که با مجموع ۶۳۴ میلیارد تومان اخیر حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان باید از دولت دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: رای دیوان عدالت اداری برای واریز ۶۳۴ میلیارد تومان سهم دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان که مربوط به برنامه پنجم توسعه است، از طریق وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد که معادل ریالی آن را دریافت کرده یا با سایر موارد تهاتر شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: معلمانی که بازنشسته شده‌اند این دیون به حساب‌شان واریز خواهد شد و برای معلمان شاغل نیز این دیون به حساب‌شان واریز می‌شود البته معلمانی که بازنشسته می‌شوند، می‌توانند همچنان در صندوق بمانند و امیدواریم تا اواسط سال آینده شرکت پتروشیمی خاورمیانه رونمایی شود و پتروشیمی سبلان نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این دو پتروشیمی سالانه ۳۰۰۰ میلیارد تومان به سود صندوق اضافه خواهند کرد، به همین دلیل می‌گویم صبر کنند تا سود این را هم بگیرند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.