ایلام- محسن صالحی نیا گفت: یک و نیم درصد شهرک‌های صنعتی کشور، چه در حال ساخت و چه در مرحله اجرا در استان ایلام هستند.

یک و نیم درصد شهرک‌های صنعتی کشور در ایلام هستند

به گزارش قدس آنلاین، محسن صالحی نیا معاون وزیر و مدیر عامل شهرک های صنعتی کشور، شامگاه  شنبه ۹۷/۱۱/۱۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه و به مناسبت ایام مبارک دهه فجر با اشاره به اینکه در نه ماهه سال جاری ۱۳۰ هزار میلیارد سرمایه در گردش در بخش تولید هزینه شده است، اظهار داشت: ایلام دارای ۸۵۷ هکتار اراضی است که این میزان در کشور ۱۴۷ هزار هکتار است.

وی با اشاره به مرزی بودن ایلام  و صادرات غیر نفتی به کشور عراق فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در استان دانست و افزود: وجود سرمایه های مادر نظیر پتروشیمی، پالایشگاه و صنعت سیمان همچنین بازارهای صادراتی می توانیم رونق خوبی در این صنایع داشته باشیم.

مرتضی دارایی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام نیز در این نشت مشترک اظهار داشت: یکی از ضروریات برای پیشرفت و آبادانی هر استان تفاهم و ائتلاف با اصحاب رسانه است.

دارایی با بیان اینکه در دهه قجر امسال ۹ پروژه در شهرک های صنعتی استان افتتاح می شود، یادآور شد: ۱۲۰ طرح در نواحی صنعتی استان در دست اقدام داریم.

وی به پتانسیل های موجود در استان اعم از مرز مشترک با کشور عراق، ذخائر عظیم نفت و گاز، توریست مذهبی و... استان ایلام را به یکی از استان های بکر برای سرمایه گذاری اشاره و خاطر نشان ساخت: از ۱۵ ناحیه صنعتی موجود در استان ۱۲ ناحیه فعال هستند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با بیان اینکه سازمان مدیریت و وزارت صنعت تفاهم نامه ای در خصوص تزریق اعتبار به صنایع استان منعقد کرده یادآور شد: به تازگی ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای صنایع استان ایلام برای سرمایه گذاری ثابت و در گردش، بهسازی و نوسازی صنایع تزریق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ۵۳۲ واحد صنعتی و صنایع پایین دستی پترو شیمی اظهار داشت: ۵۹ درصد اشتغال در صنایع پایین دستی مربوط به این واحد ها هستند.

یارالله نصیری با بیان اینکه در نه ماهه اول سال جاری سه هزار ۲۲  صدور جواز فعالیت داشته ایم، افزود: اشتغال در این بخش نسبت به نه ماهه سال قبل از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره ۱۰ طرح بزرگ صنعتی در استان که از سال ۹۲ تاکنون در حال اجرا می باشند، بیان داشت: در بخش صنعت و معدن ۳۵ فقره مجوز بی نام بر مبنای توجه به پتانسیل و مزیت های نسبی استان صادر شده که از این تعداد، بیشترین مجوز مربوط به گروه صنایع پایین دستی پتروشیمی با ۱۸ فقره بوده که نشان دهنده جهت گیری سازمان صمت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.