محمد راستاد، گفت: سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده خود تاکنون ۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت ۱۰۹ فروند شناور ارائه کردند.

پرداخت ۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت ۱۰۹ فروند شناور

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۴۴ فروند شناور که بین وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، اظهار داشت: ناوگان عملیاتی سازمان بنادر شامل یدک‌کش ها،‌ شناور مخصوص‌جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی، شناورهای جستجو و نجات،‌ شناورهای انتقال افسران کنترل کشتی‌ها و... است که در قالب این قرارداد توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته می‌شود.

راستاد افزود: در گام اول ۴ فروند شناور شامل دو فروند شناور انتقال افسران و دو فروند شناور جستجو و نجات ساخته می‌شود که اعتبار آن برای این چهار فروند ۹.۵ میلیون یورو است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: امداد و نجات در دریا ضروری است و وجود ناوگان مدرن و تخصصی از ضرورت‌ها در این حوزه است. 

راستاد ادامه داد: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی دارای ناوگان دریایی جستجو و نجات است. 

وی با اشاره به ساخت دو فروند شناور جستجو و نجات گفت: این شناورها دارای آبخور ۱.۴ متر و با سرعت ۴۰نات در ۱۵ ماه ساخته می‌شود و رقم قرارداد آن ۵.۱ میلیون یورو است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو شناور کنترل بازرسی و انتقال افسران نیز ۱۵ ماهه ساخته می‌شود و  رقم قرارداد ۴.۴ میلیون یورو است. 

راستاد اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده خود تاکنون ۱۰۹ فروند شناور با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان ساخته است. 

وی ادامه داد: ۶۹ فروند شناور در حال ساخت داریم که ۵ فروند آن به بهره‌برداری رسیده است و منابع آن ۲۲۵ میلیون یورو برای ساخت است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ۴ فروند شناور در بخش بنادر با سرمایه‌گذاری ۸.۶ میلیون یورو در حال ساخت داریم و رقم ساخت شناورهای در حال انعقاد قرارداد ۹.۵ میلیون یورو است. 

وی گفت: برای تعمیرات اساسی شناورها سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.