سید علی حسینی گفت:شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی برای خدمات رسانی بهتر در شهر، نیازمند دریافت مبالغ عوارض در راستای قانون و مصوبات شورای اسلامی شهر است و سهم مردم  تربت جام تاکنون در پرداخت عوارض به شهرداری چقدر می باشد؟ و سهم شهروندان تربت جام در پرداخت عوارض شهری فقط ۸ درصد است.

شهروندان تربت جام، ۸ درصد عوارض شهری پرداخت کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید علی حسینی شهردار تربت جام، با تأکید بر اینکه سهم پرداخت شهروندان در پرداخت عوارض سالیانه املاک حدود ۸ درصد است، افزود: به رغم اینکه شهرداری تربت جام تمام توانشان برای ارائه خدمات به مردم به کار می‌برد اما دخل با خرج شهرداری همخوانی ندارد. این نیز به این دلیل است که حدود ۹۲ درصد مردم عوارض شهری شان را به موقع پرداخت نمی کنند؛ بنابراین شهرداری ناچار می شود با کمترین منابع مالی از پروژه های بزرگ دست بکشد و همین موضوع در طولانی مدت مشکلاتی را برای شهر به بار خواهد آورد.

علی حسینی تصریح کرد:  شهر تربت جام با جمعیتی بیش از ۱۰۰هزارنفر و به عنوان یک قطب جمعیتی در استان مطرح است اما مردم شهر کمتر توجهی به پرداخت عوارض شهری دارند؛ این در حالی است که شهرداری به عنوان یک سازمان غیر دولتی از اعتبارات دولتی بر خوردار نمی شود و پروژه ها یش را با استفاده از عوارضی که مردم پرداخت می کنند، پیش می بارد.

وی گفت: از مجموع ۲۵ هزار واحد تربت‌جام حدود ۸ هزار ملک بالای ۵۰۰ هزار تومان بدهی عوارض سالیانه دارند که مجموعاً ۸ میلیارد تومان شهرداری تربت‌جام از این املاک طلبکاری دارد.

شهرداری تربت جام؛ عدم پرداخت عوارض شهری توسط مردم به عنوان یکی از مشکلات پیش روی شهرداری تربت جام دانست و گفت: علی رغم اینکه در سال جاری تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهر انجام شد و جوایز مختلفی همچون دو دستگاه خودرو، ۵۰ دستگاه دوچرخه و کمک هزینه خرید لوازم خانگی  در نظر گرفته شد تنها ۸درصد از مردم عوارض خود را پرداخت کردند و این نشان دهنده این مسئله است که حدود ۹۲درصد مردم عوارض پرداخت نمی کنند  و هرچند در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۰در صد تخفیف عوارض ساختمانی، تراکم، کسبی، بهای خدمات تفکیک و تعیین کاربری تا پایان بهمن ماه سال جاری داده شده است. 

علی حسینی با اشاره به قطع کمک های مالی دولت به شهرداری ها گفت: زمانی دولت به شهرداری ها در اداره امور کمک مالی می کرد ولی متأسفانه یک سالی است که کمک های مالی دولت به شهرداری ها قطع شده و شهرداری با درآمدهایی که به دست می آورند هزینه های جاری خود را تأمین می کند.

مشارکت در پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه رمز توسعه شهر

رئیس اداره شهرسازی و معماری شهرداری تربت جام  گفت: مشارکت شهروندان با شهرداری در راستای واریز عوارض می‌تواند شهر را در مسیر توسعه و بالندگی قرار دهد.

امیر قربانی افزود: عوارض سالیانه (نوسازی) از جمله درآمدهایی است که دریافت آن موجب افزایش منابع درآمدی این دستگاه و نیز خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به شهروندان می‌شود.

وی، تعداد املاک این شهر را حدود ۲۵ هزار ملک اعلام کرد و افزود: تعداد ۲ هزار و ۹۲۴ مالک در ۹ ماهه سال جاری به این واحد مراجعه کردند که نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان در قالب تسویه‌ حساب یا به‌صورت علی‌الحساب مبلغی از بدهی خود را پرداخت کردند.

قربانی، درآمد  آبان و آذر امسال را با مراجعه ۵۰۹ نفر، ۱۷۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کل بازدیدهایی که در ۸ ماهه ابتدایی سال صورت گرفته ۳ هزار و ۳۸۴ مورد بوده که ۲ هزار و ۸۱۰ مورد به جواب رسیده است و ۵۷۴ مورد در حال پیگیری است.

رئیس اداره شهرسازی و معماری شهرداری تربت جام در خصوص بدهی‌های معوقه املاک شهر گفت: افرادی هم هستند که سالیانه به‌صورت مرتب عوارض سالیانه خود را پرداخت می‌کنند و به‌ عنوان افراد خوش‌حساب در سیستم ثبت هستند و قطعاً شهرداری در ارائه خدمات به این افراد توجه بیشتری خواهد داشت و از این افراد تقدیر می‌کند.

وی ادامه داد: امید است با انجام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از طرف شهرداری با مدیریت شهردار محترم بتوانیم رضایت شهروندان را جلب نماییم و اجرایی شدن آن تنها با تعامل شهروندان و پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه ملک خود محقق می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.