حسن نوروزی گفت: در حوزه تسلیحات و تجهیزات جنگی، کشورمان قبل از انقلاب خریدار تسلیحات آمریکایی و انگیلسی بود، اما پس از گذشت چهل سال شاهدیم که متخصصان کشورمان قادرند تسلیحات مورد نیاز همچون موشک و پهپاد را خودشان در داخل کشور تولید کنند.

"برنامه موشکی" مهمترین دستاورد انقلاب در حوزه دفاعی است

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، با مقایسه پیشرفت توان دفاعی و نظامی کشورمان در دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی،ارتش کشورمان تنها ۴۰۰ هزار نیرو داشت اما امروزه شاهدیم که نه تنها نیروی نظامی افزایش یافته بلکه عملا از ۶ گروه و نیروی نظامی که شامل ارتش سنتی، سپاه پاسداران، سپاه قدس، سپاه ولی امر، بسیج و نیروی انتظامی و اطلاعات برخوردار است. تمامی اینها نیروهای دفاعی هستند که به امنیت و اقتدار کشور کمک می کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در حوزه تسلیحات و تجهیزات جنگی، کشورمان قبل از انقلاب خریدار تسلیحات آمریکایی و انگیلسی بود و فقط قادر بود این تسلیحات را از کشورهای غربی خریداری کند اما  پس از گذشت چهل سال شاهدیم که متخصصان کشورمان قادرند تسلیحات مورد نیاز همچون موشک و پهپاد را خودشان در داخل کشور تولید کنند.

این نماینده مجلس همچنین مطرح کرد: مهمترین دستاورد کشورمان در حوزه دفاعی و امنیتی، برنامه موشکی ایران است که قبل از انقلاب چنین توانی را نداشتیم اما اکنون انواع موشک ها را با کاربردهای مختلف در داخل کشور تولید می کنیم. حضور یک میلیونی جمعیت نظامی و ساخت هواپیماهای جنگی از مسائل قدرت آفرین ایران است که پس از انقلاب به دست آمده اند.

نوروزی همچنین با اشاره به ادعای دولت های غربی ضد برنامه موشکی کشورمان، گفت: دولت هایی همچون فرانسه که خواستار توقف برنامه موشکی و دفاعی کشورمان هستند؛ در واقع درصددند به نحوی افکار عمومی کشورخود را اعتراضات داخلی منحرف کنند. در واقع دولت فرانسه چون نمی تواند پاسخگوی مطالبات ملت خود باشد با طرح این ادعاها می خواهد نگاه افکار عمومی جهان را از مسائل داخلی دور کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.