معتز موسی که کشورش نزدیک به دو ماه است شاهد برگزاری اعتراضات است، تأکید کرد که مطالبات اقتصادی معترضان مشروع است.

نخست‌وزیر سودان: مطالبات اقتصادی معترضان مشروع است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «معتز موسی» نخست‌وزیر سودان اعلام کرد که برخی مطالبات معترضان مشروع است و بایستی به آن احترام گذاشت.

از دو هفته پیش، اعتراض‌ها در سودان وارد دومین ماه متوالی شده است.

معتز موسی در جمع خبرنگاران گفت که مشکلات اقتصادی وجود دارد اما تلاش برای حل این مشکلات هم در جریان است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر سودان توضیح داد که «ما به این اعتراضات از زاویه زیاد و کم بودن نگاه نمی‌کنیم مهم این است که به این صداهای معترض گوش داد و برخی از این خواسته‌ها نیز مشروع است».

سودان از ۱۹ دسامبر گذشته در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی شاهد اعتراض مردمی است و برخی معترضان خواهان کناره‌گیری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان از قدرت هستند.

بنا بر اذعان مسئولان سودانی تا کنون ۳۰ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند. هرچند برخی نهادهای حقوق بشری این رقم را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرده‌اند.

البشیر اخیرا در سخنانی به معترضان و آنهایی که خواهان کناره‌گیری وی از قدرت هستند، تأکید کرد: «تغییر دولت با واتساپ و فیس‌بوک رخ نمی‌دهد بلکه از طریق صندوق‌های رأی و انتخابات صورت می‌گیرد» (جزئیات بیشتر).

اخیرا وزارت اطلاع‌رسانی سودان سه‌شنبه (نهم بهمن) اعلام کرده است که مدیر کل دستگاه امنیتی و اطلاعات ملی این کشور دستور آزادی همه افراد بازداشت شده در اعتراض‌های روزهای اخیر را صادر کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.