عضو شورای شهر تهران گفت: ۳۸ درصد کاهش ترددها در محدوده مرکزی شهر نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

 ۳۸ درصد ترددها در محدوده مرکزی شهر کاهش پیدا کرده است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، در جلسه علنی امروز شورای شهر لایحه تعیین نرخ عوارض در محدوده مرکزی شهر برای سال ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر گفت: گزارش این موضوع در جلسه مشترک کمیسیون حمل‌ونقل و برنامه بودجه بررسی شد. جمع‌بندی‌هایی صورت گرفت که شامل ۱۱ بند است. 

به گفته علیخانی، تفاوت این لایحه با گذشته این است که به جای واژه زوج و فرد کلمه محدوده کنترل آلودگی هوا جایگزین می‌شود. 

احمد مسجدجامعی عضو دیگر شورای شهر به عنوان مخالف با کلیات این لایحه، گفت: این طرح را در سال گذشته اجرا کردیم بعد از یک سال قرار بود گزارشی در خصوص میزان تأثیرگذاری این طرح در کاهش آلودگی هوا ارائه شود. همچنین قرار بود آمار کاهش ترددها در محدوده مرکزی ارائه شود که این امر رخ نداد حال بر اساس چه حسابی قرار است دوباره افزایش عوارض داشته باشیم.

آرش میلانی عضو دیگر شورای شهر در موافقت با کلیات این طرح گفت: سالانه ۴۰۰ هزار خودروی شخصی به شهر اضافه می‌شود و خروج خودروهای فرسوده کاهش پیدا کرده است.

به گفته عضو شورای شهر تهران برای کاهش آلودگی هوا باید حمل‌ونقل عمومی گسترش پیدا کند. 

وی خطاب به احمد مسجدجامعی درباره اینکه اعلام کرد گزارشی مبنی بر کاهش آلودگی هوا بعد از اجرای طرح جدید ترافیک ارائه نشده است، گفت: این گزارش ارائه شده است و در مقایسه پاییز ۹۷ با ۹۶ ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون حدود ۲۱ تا ۴۲ درصد در محدوده مرکزی شهر تهران کاهش پیدا کرده است البته شرایط آب و هوایی هم ۵۰ درصد در کاهش آلودگی هوا تأثیر داشته است.

به گفته میلانی، ۷ درصد میزان استفاده شهروندان از سیستم حمل‌ونقل عمومی افزایش پیدا کرده و همچنین میزان استفاده شهروندان از خطوط ریلی ۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، کاهش ۳۸ درصدی تردد در محدوده مرکزی شهر تهران را هم داشته‌ایم.

بر اساس این گزارش، کلیات لایحه با ۱۸ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.