مازندران- جعفر احمدپور گفت: بر اساس برنامه صدرروزه شرکت گاز مازندران، هر روز یک روستا در مازندران گازدار می شوند.

هر روز یک روستای مازندران گازدار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران از تدوین برنامه ۱۰۰ روزه شرکت گاز که از سوی استاندار مازندران تکلیف شده بود خبر داد و اظهار کرد: در این راستا متعهد شدیم هر روز، یک روستا گازدار شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تردیدی در عملیاتی شدن این برنامه وجود ندارد، افزود: گازرسانی به ۱۰۰ روستا آماده افتتاح بوده و گازرسانی به ۴۰ روستا نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این روستاها ۱۴۸ میلیارد تومان پیش بینی شده و تاکنون ۱۰۶ میلیارد تومان هزینه شد، اضافه کرد: با گازرسانی به روستاهای موردنظر ۷۰۰ خانوار مازندرانی از نعمت گاز برخوردار می شوند.

پیمانکاران گاز متضرر شدند

احمدپور با اشاره به اینکه ۱۵۴ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار بودیم، گفت: با همه پیمانکاران شرکت تسویه کردیم و در حال حاضر به پیمانکاران گاز بدهکار نیستیم.

وی با اعلام اینکه بالا رفتن قیمت دلار خسارات زیادی به پیمانکاران وارد کرد، افزود: در این راستا قیمت لوله های فلزی از ۱۸۰۰ تومان به ۸۵۰۰ تومان رسید و برای جلوگیری به خسارت به پیمانکاران ناچار شدیم پیمان ها را مختومه کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه از ۳ هزار و ۶۱۹ روستای استان، ۲ هزار و ۸۹۳ روستا قابلیت گازرسانی دارند، یادآور شد: بیش از ۲ هزار روستای مازندران گاز دارند و گازرسانی به ۴۴۸ روستا نیز در دست اجراست.

92 درصد روستاهای مازندران گاز دارند

احمدپور با بیان اینکه ۹۲ درصد روستاهای استان گاز دارند، ادامه داد: برای گازرسانی به ۱۵۰ روستای پل سفید، گدوک، بلده، لاریجان و کجور در حال تعریف خط لوله هستیم تا گازرسانی به این مناطق صورت گیرد.

وی در ارتباط با مشکلات گازرسانی به منطقه پول و کجور گفت: طرحی بصورت پایلوت در مناطق صعب العبور تحت عنوان« سی ان جی» اجرا شد که بدنبال آن بودیم که این طرح را با مشارکت کشورهای آلمان، چین و اوکراین تبدیل به «ال ان جی» کنیم که متاسفانه با وضع تحریم های جدید این اتفاق نیفتاد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اضافه کرد: گازرسانی به مناطق صعب العبور توسط تریلی صورت می گرفت که با بدی آب و هوا این امکان میسر نیست و درصدد هستیم با اجرای خط لوله جدید این مشکل را مرتفع کنیم.

احمدپور در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر قطع قبض مشترکان پس از یک مورد بدهی، این مساله را تخلف دانست و قول پیگیری این موضوع را داد.

اختلاف حساب در گاز مازندران در دست بررسی است

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس مبنی بر تخلف مالی در شرکت گاز مازندران این مساله را ناشی از اختلاف حساب دانست و خاطرنشان کرد: از سازمان حسابرسی خواستیم تا با بررسی موضوع، شفاف سازی صورت گیرد و در این ارتباط با کوچکترین تخلف در شرکت گاز برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از کشت ۳۰ هزار اصله نهال در سال گذشته خبر داد و گفت: کاشت نهال در زمین ۲۰ هکتاری شرکت را در دستور کار قرار دادیم.

احمدپور در پاسخ به انتقاد قدس آنلاین در راستای قطع حمایت شرکت گاز مازندران از رسانه ها قول مساعد داد تا حمایت بیشتری از رسانه ها صورت گیرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.