محمد طاهریان مقدم از صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان خبر داد.

صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در چناران

به گزارش قدس آنلاین، محمد طاهریان مقدم مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران از صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش از این ۶ مجوز برای احداث اقامتگاه بوم گردی در روستاهای شهرستان  ازجمله  رادکان، فریزی، بقمچ و آبگاهی صادر شده است.

وی افزود: هفتمین مجوز مربوط به  بارویی واقع در روستای آبگاهی است  و این روستا در ۴۵ کیلومتری شهرستان چناران و در شمال دهستان رادکان است.

طاهریان مقدم اظهارکرد: این اقامتگاه در دوطبقه و ۶ اتاق به با معماری سنتی  و باسقف تیر پوش  ساخته شده است و علاوه بر فضای بکر و خوش آب هوا، این روستا در دامنه کوههای هزار مسجد قرار دارد.

مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه گردشگری این روستا گفتاز محصولات این روستا می توان به محصولات باغی، پخت غذاهای سنتی، سرکه محلی و همچنین استخر پرورش ماهی قزل الا نام برد.

وی  افزود: شهرستان چناران فاصله ۵۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است که هرساله پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون مسافر و گردشگر است و وجود این اقامتگاهها کمک زیادی به اقتصاد و رشد توسعه گردشگری  شهرستان خواهد کرد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران یاد آور شد: تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات و با اشتغال ۱۵ نفر به متقاضیان جهت ایجاد اقامتگاه بوم گردی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.