نیروی دریایی فرانسه در چارچوب ماموریت مبارزه با تروریسم بین‌المللی و قاچاق مواد مخدر، ۶۷۰ کیلوگرم هروئین را در اقیانوس هند کشف و ضبط کرد.

کشف ۶۷۰ کیلوگرم هروئین در اقیانوس هند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارتش فرانسه روز شنبه اعلام کرد یک ناوچه نیروی دریایی این کشور که در چارچوب ماموریت مبارزه با تروریسم بین المللی و قاچاق مواد مخدر در دریای سرخ و بخش‌های گسترده‌ای از اقیانوس هند فعال است، روز پنجشنبه در بازرسی‌های عادی خود از کشتی‌هایی که در این آب‌ها تردد می‌کنند، ۶۷۰ کیلوگرم هروئین را کشف و ضبط کرد.

فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر افزود کشف این محموله بزرگ مواد مخدر ضربه بزرگی به تامین مالی تروریسم وارد می‌کند. ناوچه ضدهوایی کاسار Cassard که در چارچوب ماموریت ضدتروریستی تحت فرمان آمریکا موسوم به "نیروی ضربت ۱۵۰" فعالیت می‌کند، این محموله را هنگام بازرسی از یک لنج عربی که البته هیچ پرچمی روی آن نصب نشده بود، کشف و ضبط کرد.

ناوچه فرانسوی کاسار که پنجم نوامبر از منطقه تولون در جنوب فرانسه عازم این ماموریت شد ۲۴۰ نیرو و خدمه دارد. نیروی ضربت ۱۵۰ یکی از سه رکن ائتلاف دریایی تحت فرماندهی آمریکا است که در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر که منبع تامین مالی تروریسم محسوب می‌شود در دریای سرخ و بخش‌های وسیعی از اقیانوس هند فعالیت می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.