البرز - محمدرضا فلاح نژاد با اشاره به افتتاح پروژه های شهرستان نظرآباد به مناسبت دهه فجر، گفت: ۱۲۰ پروژه در بخش صنعت، کشاورزی، راه ها، ورزش و عمران روستایی و شهری به بهره برداری رسید.

افتتاح ١٢٠ پروژه شهرستان نظرآباد در ایام دهه فجر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا فلاح نژاد فرماندار شهرستان نظرآباد صبح امروز (یکشنبه) درافتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی شهرستان نظرآباد به مناسبت دهه مبارک در فجر که در واحد تولیدی نان رضوی برگزار شد، اظهار کرد :از مجموع ۱۲۰ پروژه افتتاح شده دهه فجر ۳۵ پروژه دولتی و ۸۵ پروژه خصوصی است و با اعتباری بیش از یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در بخش صنعت، کشاورزی، راه ها، ورزش و عمران روستایی و شهری بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۲ نظرآباد از بخش به شهرستان ارتقا یافت، گفت: این شهرستان ۵۸۶ کیلومترمربع وسعت دارد و جمعیت آن ۱۶۰ هزار نفر است.

وی افزود: ۱۸ درصد از جمعیت شهرستان نظرآباد روستایی است و مابقی آن جمعیت شهری است که ۵۳ روستا و ۷۴ آبادی دارد.

فرماندار شهرستان نظرآباد خاطرنشان کرد: این شهرستان در حوزه دامپروری و کشاورزی سال ها است که رتبه اول کشوری را دارد.

وی ‌با اشاره به اینکه میزان دام سنگین نظرآباد از ۲۰ استان کشور بیشتر است، گفت: ۷۰ درصد زعفران البرز در شهرستان نظرآباد کشت می شود.

وی اضافه کرد، بزرگترین دامداری کشور وخاورمیانه در این شهرستان است و همچنین ۴ درصد شیر کشور در نظراباد تولید می شود.

فلاح نژاد به وجود شهرک های صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی نجم آباد مراحل پایانی آن دنبال شده و آماده  شروع عملیاتی اجرایی آن را داریم .

 وی افزود: در خصوص شهرک گلخانه ای چوپان آباد هم به همین منوال در حال انجام است.

فرماندار شهرستان نظرآباد به پروژه قابل افتتاح شهرستان نظرآباد ویژه دهه فجر اشاره کرد و گفت: افتتاح ۱۲۰ پروژه داریم که از این تعداد ۳۵ پروژه دولتی و باقی آن خصوصی است .

وی اضافه کرد: اعتبار ‌کل بیش از یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است که شامل پروژه های صنعت، کشاورزی، راه ها، ورزش و عمران روستایی و شهری است.

فرماندار نظرآباد خاطرنشان کرد: کاوش ها در محوطه باستان ازبکی انجام شده است که نتیجه آن ثبت ملی این محوطه باستانی در کشور است.

فلاح نژاد به اقدامات انجام شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: مشکلات ۹۰ واحد صنعتی این شهرستان مرتفع شده است ‌همچنین جشنواره شیر و کلزا نیز در این شهرستان برگزار شده است.

این مسئول با اعلام اینکه رتبه اول در ایجاد اشتغال روستایی را در البرز کسب کرده ایم، گفت: مبلغ ۵۲ میلیارد تومان از تسهیلات ۶ درصدی استان در این خصوص را توانستیم جذب کنیم.

فرماندار شهرستان نظرآباد ‌گفت: برای اولین بار نظرآباد، شهرستان سبز  استان نام گرفت و در این راستا تا دو سه ماه آینده تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند می شود.

گفتنی است: افتتاح پروژه عمرانی آسفالت خیابان فاز چهار شهرک فرهنگیان، افتتاح شرکت رنگرزی پارچه در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد، کلنگ زنی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نظرآباد به صورت بازدید حضوری استاندار البرز و هیات همراه انجام شد.

 همچنین افتتاح پروژه های عمرانی به صورت ویدیو کنفرانس مشتمل بر کلنگ زنی و گازرسانی به روستاهای گلدره، قشلاق، محمدلو، نصرت آباد و عبدل آباد، آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد، افتتاح شرکت خورشید دانه، افتتاح گاوداری شیری و افتتاح گلخانه توت فرنگی از دیگر موارد افتتاحی امروز در حضور استاندار البرز بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.