روح‌الله خدارحمی گفت: از محل تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری که بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار دارد ۶۸ هزار و ۳۰۸ اشتغال جدید ایجاد شده است.

ایجاد ۶۸ هزار شغل با تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی امروز در نشست خبری اعلام کرد: از محل تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری که بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار دارد ۶۸ هزار و ۳۰۸ اشتغال جدید ایجاد شده است.

خدارحمی گفت: تاکنون به ۲۶ هزار و ۷۵۵ طرح به مبلغ ۳۸ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال تسهیلات داده شده است. طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اجرایی می‌شود که بانک کشاورزی یکی از عاملان اجرایی است.

وی افزود: ۳ و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته پس از تبدیل به ریال طی دو قسط به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت.

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین در ادامه گفت: برخی به زیاد بودن شعبات بانک‌ها اعتراض دارند و آقای روحانی رئیس‌جمهور هم اخیرا انتقاد کرده بود و حرف ایشان هم به جا است.واقعیت این است که زمانی نیاز بود تا شعبات بانک مرکزی اضافه شود، اما اکنون با راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی نقل و انتقال پول باید این شعبات حذف شود.

خدارحمی  گفت:‌برنامه کاهش شعبات بانک‌ها در دستور کار بانک کشاورزی است و تاکنون ۷۰ شعبه بانک کشاورزی ادغام یا تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه کاهش شعب بانک‌ها فراگیر و جهانی است، گفت: بانک کشاورزی هم از اول نیمه امسال حتی پرداخت تسهیلات را الکترونیکی خواهد کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در حال حاضر جایگاه بانک کشاورزی بین ۵۰۰ شرکت برتر در جایگاه ۱۶ و از نظر دارایی جایگاه ۴ قرار گرفته است.

* تمرکز پرداخت تسهیلات بر پرورش میگو، خاویار، مکانیزاسیون کشاورزی و برداشت مکانیزه برنج

خدارحمی در ادامه به اقدامات بانک کشاورزی درباره ظرفیت‌سازی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: حمایت‌های بسیار خوبی از تولید میگو انجام شده که این بخش را بسیار تقویت کرده و تولید میگو در کشور بسیار افزایش یافته است.

وی گفت: حمایت‌های بسیار خوبی از ماهی‌های خاویاری انجام شده و این نوع ماهی که رو به انقراض بود با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تولید بسیار مناسبی انجام شده و امیدواریم در حد انبوه صادر کنیم. 

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین توسعه گلخانه و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و برداشت مکانیزه برنج را از اقدامات دیگر بانک کشاورزی در ظرفیت‌سازی برای بخش مطرح کرد.

به گفته خدارحمی، وضعیت سپرده‌ها بسیار مطلوب است و طی سال جاری به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده و ۱۹۵ هزار میلیارد ریال منابع جدید تجهیز شده است. 

به گفته وی، تسهیلات پرداختی هم امسال با ۱۷.۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۳۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. 

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین گفت که این بانک علی‌رغم تلاش‌های زیاد در اصول مطالبات با مشکلات جدی مواجه است اگر چه درصد وصول مطالبات ۱۰.۵ درصد رشد یافته اما همچنان معوقات این بانک زیاد است. 

وی به رقم معوقات اشاره‌ای نکرد.

* تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان برای امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده

خدارحمی همچنین به اجرای مصوبه اخیر «امهال بدهی کشاورزان خسارت‌دیده» اشاره کرد و گفت: ۵۳۰ هزار فقره وام کوچک تا آخر امسال عملیات امهال بدهی انجام می‌شود و برای بقیه وام‌ها هم منتظر اعتبار می‌مانیم. 

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان دولت برای امهال بدهی کشاورزان خسارت دیده اختصاص داده است و برای امهال بقیه وام‌ها منتظر اعتبار می‌مانیم.

خدارحمی همچنین تصریح کرد: برای سایر کشاورزانی که مشمول این مصوبه نیستند نیز بسته‌ای آماده کردیم و برای امهال بدهی آنها ارسال کرده‌ایم که در صورت موافقت اجرایی خواهد شد.

وی از واگذاری املاک مازاد بانک خبر داد و گفت: تا پایان آذر ماه این واگذاری‌ها ۸۱ درصد رشد داشته و به ارزش ۳۷۲۹ میلیارد ریال املاک مازاد بانک را واگذار کردیم.

* شرکت‌های بانک کشاورزی واگذار می‌شوند

خدارحمی در ادامه با اشاره به برخی صحبت‌ها که گفته می‌شود بانک‌ها خودشان بنگاه‌داری می‌کنند و از بانکداری خارج شده‌اند، گفت: در برخی مواقع بانک‌ها مجبور هستند برای تسویه مطالبات خود شرکت‌ها را خریداری کنند.

مدیرعامل بانک کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر ما شرکت‌های تحت اختیار خود را به فروش گذاشته‌ایم. کشت و صنعت نیشکر میان‌آب، ماهی کارون و شهداب از جمله این شرکت‌ها است که ۲۴۳ میلیارد تومان قیمت خورده است.

وی ادامه داد: کشت و صنعت کارون را هم برای فروش در دستور کار داریم و قرار است از طریق بورس بفروشیم، با واگذاری اینها دیگر کسی نمی‌تواند به بانک کشاورزی انتساب بنگاه‌داری بدهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.