قزوین_ قاسم بهرامی گفت: توانسته ایم تا شهریور سال جاری تسویه خود را با بیمارستان های استان به طور صد درصدی و با بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی تا مهر و آبان هم توانستیم ۷۰ درصد و ۶۰ درصد علی الحساب پرداخت کنیم.

 بخشی از بدهی‌های بیمه سلامت به بیمارستان‌های خصوصی پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم بهرامی مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین امروز(یکشنبه) در نشست خبری در اداره کل بیمه سلامت این استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان قزوین دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.

بهرامی با اشاره به اینکه از میان آمار یاد شده، تقریبا ۸۰ درصد به صورت رایگان بیمه شده‌اند، افزود: بیمه سلامت با بخش قابل توجهی از بیمارستان های دانشگاهی، خصوصی و تامین اجتماعی، تمام پزشکان متخصص، فوق تخصص، داروخانه ها و مراکز پاراکیلینیک و مراکز تصویربرداری قرارداد همکاری داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین عنوان کرد: میزان درآمد اداره کل بیمه سلامت این استان از محل حق بیمه‌ها ماهانه برابر حدود ۲ میلیارد تومان بوده که با این حال تعهد پرداختی به مؤسسات طرف قرارداد ماهانه بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: بدهی مانده ۶ ماه دوم سال گذشته موسسات خصوصی و بیمارستان های تامین اجتماعی و تمام پزشکان و مراکز پاراکلینیک از سوی اداره کل بیمه سلامت استان قزوین تسویه شده و اعتبارات این اداره در روز گذشته از محل سازمان بیمه سلامت اختصاص داده شده است.

بهرامی افزود: با انعقاد تفاهم نامه با بیمارستان تامین اجتماعی و سایر بیمارستان های بخش خصوصی توانستیم تا شهریور سالجاری تسویه خود را برای بیمارستان های استان به طور صد درصدی و برای بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی تا مهر و آبان هم توانستیم ۷۰ درصد و ۶۰ درصد علی الحساب پرداخت کنیم.

حمیدرضا آقاداداشی رئیس اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت استان نیز در ادامه این نشست گفت: طرح های مختلفی در حوزه سلامت و دفترچه بیمه دنبال می شود که از نمونه آن می توان به طرح اتحقاق سنجی اشاره کرد؛ در این طرح که حذف دفترچه بیمه در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی از شهریور ماه سالجاری اجرایی شده است، بیمه شده در صورت مراجعه به بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی می‌تواند با ارائه کد ملی و بدون نیاز به دفترچه در بیمارستان بستری شود و خدمات را دریافت کند.

وی اضافه کرد: این طرح ها مزیت های مختلفی را برای جامعه هدف به همراه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.