خراسان شمالی- علیرضا هاشمی گفت: شرکت مخابرات استان، ۸ میلیارد تومان از مشترکین تلفن ثابت طلب داردکه ۵ میلیارد تومان از بدهی ها مربوط به مشترکین بخش خانگی و ۳ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی است.

افزوده شدن دو زبان عربی و انگلیسی به واحد ۱۱۸ استان در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا هاشمی مدیر عامل مخابرات منطقه خراسان شمالی در نشست خبری از فعال شدن واحد ۱۱۸ به زبان عربی و انگلیسی در آینده نزدیک در استان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک اطلاعات تلفن همراه نیز در این واحد خدمات رسانی خواهد شد.

وی افزود: در طول شبانه روز۲۰ هزار تماس تلفنی با واحد ۱۱۸ خراسان شمالی برقرار می شود که  به طور میانگین در ماه این واحد به ۶۰۰ هزار تماس تلفنی پاسخ می دهد.

وی در خصوص تخلیه تلفن ثابت مشترکین نیز گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ارتباطات، چنانچه خط مشترکی کارکرد نداشته باشد و یا اینکه بعد از ۷ دوره یا به عبارتی ۱۴ ماه اقدام به پرداخت بدهی خود نکند شرکت مخابرات موظف به تخلیه خط تلفن خواهد شد.

هاشمی میزان تلفن های دارای بدهی را ۵۰ هزار شماره عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۴ هزار تلفن قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری و آبونمان خطوط تلفن ثابت سالانه رقم بالایی است که خطوط تلفن بدون کارکرد باعث ضرر و زیان مخابرات می شود و برای این شبکه، هزینه به همراه دارد.

هاشمی در ادامه افزود: تعداد مشترکین تلفن ثابت در شهر بعد از انقلاب ۷۰ برابر و در روستاها ۵۰ برابر و در احداث تلفن‌خانه ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه از عمر تلفن همراه در کشور سه دهه می‌گذرد در بهمن‌ماه امسال دو میلیون شماره تلفن همراه به مردم خراسان شمالی تحویل‌شده است که یک‌میلیون و صد هزار نفر تحت پوشش اپراتور همراه هستند و ۵۰۰ روستا تحت پوشش ارتباط سیار همراه اول قرار دارند.

مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان شمالی درزمینه مصرف اینترنت همراه در استان نیز گفت: در خراسان شمالی در هرروز ۴۰ ترابایت اینترنت از اپراتور همراه اول مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: در ۱۳۵ روستا برای هشتاد هزار مشترک ظرفیت‌سازی انجام‌گرفته و تعداد کل مشترکین اینترنت پرسرعت خانگی ۶۰ هزار مشترک است که تا اکنون ۳۰ هزار مشترک ADSL از مخابرات استان خدمات می‌گیرند و میزان مصرف مشترکین ADSL مخابرات در روز هشت ترابایت است.

هاشمی در ادامه در خصوص حمایت از کالای داخلی بیان کرد: با توجه به این‌که اینترنت در سال ۹۷ به دو بخش اینترنت داخلی و بین‌المللی تقسیم شد در جهت حمایت از کالای داخلی اینترنت داخلی نسبت به اینترنت بین‌المللی هفتادوپنج درصد ارزان‌تر است.

وی در ادامه به مطالبات این شرکت از مشترکین خانگی و دولتی اشاره کرد و گفت: اکنون این شرکت ۸ میلیارد تومان از مشترکین تلفن ثابت طلب داردکه ۵ میلیارد تومان از بدهی ها مربوط به مشترکین بخش خانگی و ۳ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.