خراسان شمالی- مجید الهی راد گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی متناسب با پتانسیل‌های بومی هر منطقه یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی پایدار طی ۴۰سال پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی پایدار طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد در طول ۴۰ سال گذشته درزمینهٔ کاهش فقر گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی متناسب با پتانسیل‌های بومی هر منطقه یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد است

وی با اشاره به اینکه عمده مشاغل ایجاد شده، طرح‌های اشتغال‌زایی خانگی و خرد هستند، افزود: این مشاغل با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی، تسهیلات بانک‌ها و همچنین اعتبارات این نهاد، برای نیازمندان جویای کار راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه میانگین سقف پرداختی وام‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال ۹۷ را ۵۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: هم‌اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های این نهاد امکان تجمیع چند وام برای چند عضو جویای کار یک خانواده که طرح مشترک آن‌ها نیاز به تسهیلات بیشتری است، فراهم‌شده است.

الهی راد با تأکید بر اینکه کمیته امداد این استان نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان دارد، خاطرنشان کرد: پیش از ایجاد شغل برای خانوارها، استعداد سنجی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز برای متقاضیان انجام می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد این استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه امسال هزار و ۲۷۰ فرصت شغلی بااعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان توسط کمیته امداد این استان برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر ایجادشده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: از این تعداد شغل‌های ایجادشده ۹۷۰ طرح بااعتبار ۲۰ میلیارد و ۴۸ میلیون تومان از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، ۲۲۸ طرح با اعتبار چهار میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد این استان و باقی‌مانده از محل منابع تلفیقی و صندوق توسعه ملی ایجادشده است.

وی تأکید کرد: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان به دنبال فراهم کردن زمینه توانمندسازی آن‌ها و حفظ عزت‌نفس و کرامت خانوارهای تحت حمایت است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.