مازندران- سید محمد جعفری گفت: متاسفانه نان متولی مشخصی ندارد.

نان متولی مشخصی ندارد/ ۵۰ درصد نانوایی‌های مازندران مازاد بر نیاز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه متاسقانه نان متولی مشخصی ندارد، اظهار کرد: علوم پزشکی، غله، صنعت و معدن، اصناف و بخش هایی از حاکمیت در مساله نان دخیل هستند.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با چرایی پخت نان با آرد سفید در نانوایی ها با اعلام اینکه سند راهبردی کیفیت نان تدوین شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیفیت نان واحدهای آزادپز بهتر شده و در این راستا باید با فرهنگ سازی مردم به سمت نان های غنی شده برویم.

جعفری با اعلام اینکه قیمت نان واقعی نیست و از سال ۹۳ تغییر نکرده است، یادآور شد: عدم افزایش قیمت نان، تمام تصمیمات کیفی را با چالش مواجه کرده است.

رشد بی رویه نانوایی در مازندران

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در ادامه از مازاد بودن ۵۰ درصد نانوایی های استان خبر داد.

جعفری با اشاره به اینکه ۵۱۰۰ نانوایی در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: از این میان ۵۰ درصد نانوایی های استان مازاد بر نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ نانوایی یارانه ای و ۱۶۰۰ نانوایی آزادپز در استان فعالیت دارند، حذف قانون فاصله صنفی را موجب افزایش بی رویه احداث نانوایی در استان دانست.

تخلیه روغن در بندر امیرآباد برای اولین بار

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با اعلام اینکه در گذشته واردات روغن از مبادی جنوبی کشور صورت می گرفت، یادآور شد: در حال حاضر ۶۶ هزارتن روغن توسط ۸ کشتی در بندر امیرآباد تخلیه شد.

جعفری اضافه کرد: با تغییر مبادی ورودی روغن به بندر امیرآباد، شاهد بیشتر شدن ارزش افزوده این محصول هستیم.

وی از احداث ۸۰ هزارتن سیلو در راستای نگهداری گندم در استان خبر داد و گفت: نهضت سیلوسازی ادامه خواهد داشت تا همه کارخانجات استان مجهز به سیلوی ذخیره سازی شوند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور به خودکفایی گندم در سال ۸۳ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیاز ۵ ماه گندم کشور ذخیره شده است.

تولید ۵ برابری گندم در چهل سالگی انقلاب

جعفری با اعلام اینکه تولید گندم در کشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامی ۵ برابر شده است، خاطرنشان کرد: مازندران از جمله استان هایی است که کشت گندم از اولویت های کشاورزی استان نیست و در این راستا تنها ۱۰۰ هزارتن گندم موردنیاز در مازندران تولید و ۳۰۰ هزار تن دیگر از استان های همجوار از جمله گلستان وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جابجایی گندم از طریق ریلی صورت می گیرد، اضافه کرد: ۱۹ کارخانه فعال آرد استان ماهانه ۳۰ هزارتن آرد تولید می کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزارتن آرد به عراق صادر کردیم، گفت: در سالجاری صادرات آرد ممنوع شده است.

جعفری یادآور شد: در راستای اصلاح ساختار اداری، فروش آرد از طریق سامانه الکترونیک دولت صورت می گیرد و هیچ نانوایی برای دریافت آرد مراجعه حضوری ندارد.

رتبه دوم تولید کلزا در کشور

وی با اعلام اینکه ۹۰ درصد روغن کشور از طریق واردات صورت می گیرد، گفت: مازندران با تولید ۳۵۰ هزارتن کلزا رتبه دوم کشور بعد از گلستان داراست و پیش بینی می شود تولید امسال به ۵۰۰ هزار تن برسد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در منطقه ۲ خریداری شد، افزود: از این میان ۸۷ هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری و ۱۰۰ درصد بهای آن پرداخت شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.