رئیس اداره ارشاد مشهد گفت: ویژگی بارز شانزدهمین جشنواره فیلم فجرایجاد ترکیبی بین رویدادسازی، سینما و جشنواره است؛ یعنی صرفا ما یک جشنواره نداشته باشیم و در کنار آن بتوانیم فضاهای رویدادی را هم به‌صورت متمرکزتر پیگیری کنیم.

ترکیب بین رویدادسازی، سینما و جشنواره، ویژگی بارز جشنواره شانزدهم
به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد استادی در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در خصوص ارزیابی جشنواره امسال اظهار کرد: ویژگی بارز جشنواره شانزدهم ایجاد ترکیبی بین رویدادسازی، سینما و جشنواره است؛ یعنی صرفا ما یک جشنواره نداشته باشیم و در کنار آن بتوانیم فضاهای رویدادی را هم متمرکزتر پیگیری کنیم؛ از جمله حوزه نقد و حواشی جشنواره  که هر شب پخش می‌شود، هم‌چنین رویدادها و این‌که اولین بار است که این حجم فیلم در مشهد و این تعداد سالن اکران می‌شود.
وی ادامه داد: طبیعتا حوزه سینما به نسبت همه جشنواره‌ها و فضاهایی که برگزار می‌شود، حوزه جذاب و مورد توجه مردم است و جشنواره فیلم هم متفاوت است؛ به‌دلیل این‌که مدت زمانی طول می‌کشد که این فیلم‌ها اکران شوند و مردم علاقه‌مند هستند  که در همین فاصله جشنواره فیلم‌ها را ببینند و استفاده کنند؛ به همین خاطر به شدت مورد توجه است.
رئیس اداره ارشاد مشهد تصریح کرد: استقبال از جشنواره، استقبال خوبی است. ما لیست نسبتا کاملی را امسال در مشهد داریم و این لیست به‌صورت حداکثری دیده شده است، هم‌چنین عدالت توزیعی درستی در تقسیم سینماها وجود دارد؛ قبلا در دو یا سه سینمای مشخص اکران وجود داشت، اما اکنون پنج سالن در محدوده جغرافیایی شهرستان مشهد اکران می‌کنند و این عدالت برقرار می‌شود که نیازی نباشد مردم به یک سینمای مشخص هجوم بیاورند و می‌توانند تقسیم کنند.
استادی خاطرنشان کرد: جذابیت خود جشنواره و تقسیم سالن‌های سینما و تعداد فیلم‌ها نکته مثبت جشنواره شانزدهم است؛ البته باید کمی به جلو برویم و اجازه دهیم که زمان هم بگذرد تا اگر احتمالا خطاهایی در همین روزهای اول و دوم داشتیم، بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم.
وی افزود: در این دوره ما تلاش کردیم جلسات نقدهای تمام آثاری که اکران می‌شوند را در برنامه لایو و زنده از طریق اینستاگرام هفت سینما پخش کنیم، هم‌چنین هر روز یک نشست نخصصی میان‌رشته‌ای پیش‌بینی کردیم که تا حدودی جنبه‌های اندیشه‌ای را بررسی می‌کند و تا روز هجدهم این نشست‌های تخصصی برگزار می‌شوند؛ ۶ نفر چهره‌ دانشگاهی و شناخته‌شده‌ از تهران  می‌آیند و ما تلاش کردیم که بتوانیم برای علاقه‌مندان به حوزه سینما، دانشجویان و فیلم‌سازان مباحث میان‌رشته‌ای حوزه سینما را هم مطرح کنیم.
رئیس اداره ارشاد مشهد اضافه کرد: با وجود همه مشکلات مالی و اقتصادی، تمام تلاشمان را کردیم که قیمت بلیت سینما نسبت به سال گذشته ثابت باشد و مردم بتوانند با همان رقمی که در سال گذشته برای تماشای فیلم‌ها می‌پرداختند، امسال هم به تماشای فیلم بنشینند.
استادی عنوان کرد: سهمیه‌هایی هم برای اقشار مختلف درنظر گرفته شده است؛ این‌که اهالی رسانه بتوانند به‌صورت ویژه، منظم‌تر و دقیق‌تر از همه فیلم‌ها استفاده کنند، وجامعه هنری و هنرمندان هم بتوانند با اولویتی از فیلم‌ها استفاده کنند؛ در مجموع توزیع افزایش تعداد سینماها، حداکثر دیدن تعداد فیلم‌ها و ایجاد رویدادها در کنار جشنواره از ویژگی‌های جشنواره شانزدهم است و با وجود این‌که سینماها زیاد شده، اما حضور مردم پررنگ است و من خواهشم از دوستان رسانه این است که فضاهای اندیشه‌ای و رویدادی را به خوبی برای دوستانی که حضور ندارند، منعکس کنند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.