پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در نخستین سفر به منطقه خلیج‌ فارس، وارد امارات شد.

سکوت پاپ درباره مسائل حقوق بشری در نخستین سفر وی به امارات

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص گزارش داد: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در نخستین سفر به شبه‌جزیره عربستان، محل تولد اسلام، به دنبال ایجاد تحول در روابط مسلمانان و مسیحیان است. او در سفر سه روز خود به امارات که تا سه‌شنبه به طول خواهد انجامید، دو اولویت مهم یعنی تقویت مذاکرات بین ادیان و بازدید از مرزهای کاتولیک را دنبال می‌کند. اما پروتکل دیپلماتیک ایجاب می‌کند او در این سفر درباره برخی نگرانی‌ها صحبتی به میان نیاورد.

امارات از جنگ عربستان در یمن حمایت می‌کند؛ جنگی که بزرگترین بحران انسانی جهان را ایجاد کرده است. در کنار این مسئله احتمالا سابقه مشکل‌دار امارات در مسائل حقوق بشری و نقض قوانین کار در این کشور در این سفر دست‌کم به صورت علنی مطرح نخواهد شد.

بنابر این مطلب، پاپ با مسائل و سیاست‌های خاورمیانه آشنایی دارد. او در ماه مه ۲۰۱۸ درباره کشتار مردم فلسطین در مرز غزه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی ابراز تاسف و با خانواده‌های قربانیان همدردی کرد و گفت: استفاده از زور هرگز به صلح ختم نمی‌شود.

در سال ۲۰۱۷ نیز پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم خود برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داد، پاپ فرانسیس راه‌حل دو دولتی را برای مسئله فلسطین مطرح کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.