مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۰ پروژه عمرانی در ۸ شهرستان استان افتتاح می شود.

افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی در ۸ شهرستان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام  محمد احمدزاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲۰ پروژه عمرانی در ۸ شهرستان استان با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال افتتاح می شود.

وی افزود: تامین هزینه های مالی این پروژه ها از محل نذورات و کمکهای مردمی است که ۳ طرح عمرانی آن در بقاع متبرکه شهرستان بردسکن با اعتبار ۶۸۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: بهره گیری از انرژی های نو در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در این راستا ۴ نیروگاه برق خورشیدی در موقوفات و بقاع متبرکه درگز، مشهد، قوچان، بجستان و شاندیز با هدف تولید ۲۰۱ کیلو وات برق، همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: ۴ پروژه عمرانی نیز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سبزوار و بردسکن کلنگ زنی خواهد شد.

احمد زاده در خصوص وقف در حوزه علم و فناوری نیز اظهار کرد: وقف در این حوزه ناشناخته مانده که برای ترویج آن نیازمند طرح گفتمان و فرهنگ سازی به ویژه بین فرهیختگان هستیم و وقف علم و فناوری در واقع با هدف حمایت از نخبگان، علم و علم آموزی و حمایت از پروژه‌های فناوری دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد:البته وقف علمی موضوع جدیدی نیست و از گذشته مورد توجه بوده، زیرا بسیاری از مراکز آموزشی، دانشگاهی، حوزوی و کتابخانه‌ها موقوفاتی هستند که مردم در گذشته وقف کرده‌اند.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی گفت: تجاری‌سازی پروژه‌های دانش بنیان و عرضه آن به بازار، نیاز به حمایت مالی دارد که اگر این حمایت‌ها محقق شود، تعداد زیادی از نخبگان و جوانان نیز به کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.