خراسان شمالی- آیت الله ابوالقاسم یعقوبی گفت: هر چه فضای جامعه با فضای قرآنی و مفاهیم اهل بیت معطر شود، ساختار و فضای جامعه سالم تر خواهد بود.

هنر بهترین ابزار برای انتقال و ترویج مفاهیم قرآنی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی،  آیت الله ابوالقاسم یعقوبی رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی این استان، گفت: استفاده از زبان هنر، بهترین ابزار برای انتقال و ترویج مفاهیم قرآنی و دینی به مخاطبان است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات نظام اسلامی بعد از انقلاب به صحنه آمدن قرآن و معارف دینی بود که یک نهضت و تحول قرآنی در زندگی ما شد و آثار و برکات زیادی برجا گذاشت، عنوان کرد: از جمله این اتفاقات برگزاری جشنواره های مختلف با پوشش و موضوع قرآنی است.

وی، با بیان اینکه یقینا برای نهادینه کردن ارزش ها و آموزه های دینی و قرآنی باید بهترین راه ها و ابزارها را به کار ببندیم، عنوان کرد: امروزه و در زمان ما استفاده از هنر بهترین راه و ابزار است، هنر می تواند آموزه های دینی و قرآنی را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کند.

امام جمعه بجنورد، با اشاره به اینکه هنر می تواند پیام های قرآنی را برای مخاطب معرفی کند، اضافه کرد: هنر با تجسم بهتر پیام های قرآنی و آموزه های دینی را در ذهن مخاطب ماندگارتر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: هر چه پیام ها به صورت دیداری و شنیداری به مخاطب انتقال داده شود، برای مخاطب ملموس تر و ماندگاری آن در ذهن بیشتر می شود.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: ما هرچه بتوانیم دین،عقاید، اخلاق و آموزه های دینی قرآنی خود را با هنر به نسل جوان، نونهال و نوجوان منتقل کنیم توانسته ایم به پیشرفت کشور و تمدن سازی دینی کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره های مختلف در زمینه آموزه های دینی، قرآنی و اهل بیت سبب خلق آثار هنری، فیلم و تئاتر و غیره می شود، تصریح کرد: مردم از تماشا و توجه به این آثار استقبال می کنند و این امر به یک حرکت فرهنگی عمیق و ماندگار در جامعه کمک می کند.

امام جمعه بجنورد گفت: امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اولین بار اقدام به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت کرده است که اقدام بسیار خوب و موثری است.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره ها تمام افرادی که در حوزه های قرآنی،  مفاهیم قرآن، دارالقران، حافظان، قاریان و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند شناسایی می شود، گفت:با برگزاری جشنواره های قرآن و عترت تمام افراد در این حوزه درگیر و فضای قرآنی به بطن جامعه آورده می شود.

وی تاکید کرد: هر چه فضای جامعه با فضای قرآنی و مفاهیم اهل بیت معطر شود، ساختار و فضای جامعه سالم تر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ذائقه های مسلمانان جامعه را باید به عطر قرآنی و مفاهیم اهل بیت و ارزش ها معطر و نزدیکتر کرد.

آیت الله یعقوبی افزود: دشمن می خواهد ذائقه ها را از هم دور و به سمت ضد ارزش ها هدایت کند که باید با برگزاری چنین جشنواره و برنامه های موثر تلاش کنیم تا ذائقه های مختلف به سمت و سوی ارزش ها هدایت شود.

هفته قرآن و عترت خراسان شمالی از ٢٧ بهمن ماه تا دوم اسفند ماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.