عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ایجاد کانال مالی از سوی اروپایی ها به موضوع تامین منافع ایران در برجام برمیگردد و هیچ ربطی به FATF ندارد.

اجرای INSTEX هیچ ربطی به FATF ندارد

به گزراش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به شروط وزرای خارجه اروپایی برای اجرایی کردن INSTEX به صورت کامل پس از تصویب FATF اظهار داشت: به نظر میرسد یک بازی از سوی اروپا و آمریکایی ها برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره و پذیرش تعهدات جدید آغاز شده است.
وی با بیان اینکه آمریکا و اروپایی ها بنا داشتند از همان اول زیر برجام بزنند، افزود: آمریکا از برجام خارج شد تا با فشار بیرونی، تحریم ها را برگرداند و اروپایی ها قصد داشتند بدون اینکه ذره ای هزینه کنند، ما را وادار به مذاکره در مسائل منطقه ای، موشکی و تمامی خواسته های خود کنند.

قاضی زاده با تاکید براینکه اگر مذاکره کنیم، متعهد بشویم و به خواسته های اروپایی ها تن دهیم باز هم این اتفاق تکرار خواهد شد، تصریح کرد: ایجاد کانال مالی از سوی اروپایی ها به موضوع تامین منافع ایران در برجام برمیگردد و هیچ ربطی به FATF ندارد.1+5 متعهد شده بود که منافع مالی ایران را در برجام تامین کند و چون این اتفاق نیفتاد، اروپایی ها اعلام کردند که ما این منافع را تامین می کنیم. ارتباط این موضوع با FATF چیست؟


عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان ضمن تاسف به دلیل برخی اعمال مدیریت ها در مسائل کلان کشور، خاطرنشان کرد: متاسفام که برخی مدیران تا این حد واداده با موضوعات برخورد می کنند. نمی دانم تا کی می خواهند به خود اجازه دهند که ملت ایران تحقیر شوند و واکنش جدی نشان ندهند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.