طبق جدول اعلامی در چهارمین روز از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، ۱۴ فیلم در پنج پردیس سینمایی مشهد اکران خواهد شد.

معرفی فیلم‌های چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر مشهد
در چهارمین روز از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، ۱۴ فیلم با عناوین «ماجرای نیمروز: رد خون»، «زهر مار»، «درخونگاه»، «سال دوم دانشکده من»، «آشفتگی»، «پالتو شتری»، «وکیل مدافع»، «قصر شیرین»، «بیست‌وسه نفر»، «سرخ‌پوست»، «مردی بدون سایه»، «شبی که ماه کامل شد»، «قسم» و «متری شش و نیم» در پردیس‌های‌ سینمایی اطلس، هویزه، گلشن، سیمرغ و ویلاژتوریست اکران خواهد شد. در ادامه به معرفی این فیلم‌ها می‌پردازیم.
ماجرای نیمروز: رد خون
«ماجرای نیمروز: رد خون»، قسمت دوم از فیلم سینمایی ماجرای نیمروز و به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی است که فیلمنامه‌ آن را حسین تراب‌نژاد و ابراهیم امینی نوشته‌اند.
بازیگرانی چون بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، هستی مهدوی، حسین مهری و جواد عزتی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
روایت فیلم پیرامون اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ و عملیات مرصاد است. نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق در جبهه می‌شوند و با ارسال دو مامور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان عباس زریباف، فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان به گونه دیگری رقم می‌خورد.
«ماجرای نیمروز: رد خون» در روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۱۵:۰۰ و در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.
زهر مار
«زهرمار»، فیلمی به کارگردانی جواد رضویان، تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و نویسندگی پیمان عباسی است و بازیگرانی چون سیامک انصاری، برزو ارجمند، علی استادی، سیامک ادیب، شبنم مقدمی، نسیم ادبی، شقایق فراهانی، حسین محب اهری، سیامک صفری و رضا رویگری در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان فیلم «زهر مار» آمده است: «حشمت: فکر نمی‌کردم تاوان اشتباهم رو با تو پس بدم، لیلا: زهرمار...».
«زهر مار» روز دوشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۱۷:۳۰ در پردیس سنمایی هویزه اکران خواهد شد.
در خونگاه
در خونگاه، فیلمی به کارگردانی سیاوش اسعدی، نویسندگی سیاوش اسعدی و نیما نادری و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور است و بازیگرانی چون مهراوه شریفی‌نیا، امین حیایی، ژاله صامتی، نادر فلاح، محمود جعفری، منصور شهبازی، افشین‌ سنگ‌چاپ، فاطمه مرتاضی و پانته‌آ پناهی‌ها در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در خلاصه داستان فیلم «در خونگاه» آمده است: «ظهری می‌آید، تا بسازد! اگر نبازد...»
«درخونگاه» روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۲۰:۰۰ در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.  
سال دوم دانشکده من
«سال دوم دانشکده من» فیلمی به کارگردانی رسول صدر عاملی، نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی است و بازیگرانی چون سها نیاستی، فرشته ارسطویی، علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی و نیلوفر خوش‌خلق در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان «سال دوم دانشکده من» آمده است: «مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند».
«سال دوم دانشکده من» روز دوشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۲۲:۳۰ و در پردیس سنمایی هویزه اکران خواهد شد.
«آشفته‌گی»
«آشفته‌گی» فیلیم به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فریدون جیرانی است و بازیگرانی چون بهرام رادان، مهناز افشار، نسیم ادبی، نازنین صلح‌جو، علی میلانی، احسان محمدی و مهران احمدی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
فریدون جیرانی درباره این اثر خود نوشته است: «آشفته‌گی، رئالیستی و اجتماعی نیست. یک فیلم است درباره عشق و جنایت...».
«آشفته‌گی»، روز دوشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه و در دو سانس  ۱۵:۰۰ و ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی اطلس و در سانس ۲۲:۳۰ نیز در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران خواهد شد.
پالتو شتری
«پالتو شتری» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مهدی علی‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید شیخ انصاری است و بازیگرانی چون سام درخشانی، بانیپال شومون، بهاره کیان‌افشار، لیندا کیانی، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره‌آزاد، پریوش نظریه، علیرضا مهران، طوفان مهردادیان و رضا شیخ‌انصاری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان «پالتو شتری» آمده است: «اگر دشمنید چرا اینقدر باهم می‌پرید، اگر دوستید چرا اینقدر به هم می‌پرید؟»  
«پالتو شتری» روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۲۰:۰۰ در پردیس سینمایی اطلس اکران خواهد شد.
وکیل مدافع
«وکیل مدافع» فیلمی به کارگردانی سلما بابایی، دختر شهید بابایی و ونداد دوشن و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری است. طرح این فیلم کار شاه‌مرادی‌زاده معروف به مرشد بوده که بابک کایدان نگارش و رضا مقصودی هم بازنویسی را انجام داده‌ است. بازیگرانی چون ایمان افشاریان، کوروش تهامی، محمود عزیزی و مجید یاسر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
«وکیل مدافع»، فیلم طنزی است مشابه با فیلم «لیلی با من است» با این اختلاف که کارکتر اصلی این فیلم به اختیار به جبهه می‌رود که باعث به وجود آمدن صحنه‌های طنز می‌شود.
محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده این فیلم در مورد «وکیل مدافع» گفته است که این فیلم هم گونه‌های سیاسی دارد و هم موقعیت‌های فراوانی را برای مخاطب فراهم می‌کند.
«وکیل مدافع» روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۲۲:۳۰ در پردیس سینمایی اطلس و گلشن اکران خواهد شد.
قصر شیرین
«قصر شیرین» فیلمی به کارگرانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی، نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی است و بازیگرانی چون حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین و نیوشا علیپور در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیر عمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد؛ زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده‌است».
«قصر شیرین» روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه و در سانس ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی سیمرغ اکران خواهد شد.
بیست‌وسه نفر
«بیست‌وسه نفر» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده است و بازیگرانی چون سعید آلبوعبادی، رضا نوری، مجید پتکی، حسین پودیده، عبدالحمید تقلبی و بیست و سه نفر نوجوان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
این فیلم روایت نوجوانانی است که اسارت در عزت را به آزادی با ذلت ترجیح دادند.
«بیست‌وسه نفر» روز دوشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۲۰:۰۰ در پردیس سینمایی سیمرغ اکران خواهد شد.
سرخ‌پوست
«سرخ‌پوست» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی است و بازیگرانی چون نوید محمدزاده، پری‌ناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی و حبیب رضایی و مانی حقیقی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سال ۱۳۷۴ یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر در حال تخیله است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند که... ه.».
«سرخ‌پوست» روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۲۲:۳۰ در پردیس سینمایی سیمرغ اکران خواهد شد.
مردی بدون سایه
«مردی بدون سایه» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان است و بازیگرانی چون لیلا حاتمی، علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیر آقایی، نادر فلاح، گوهر خیراندیش و سیامک اطلسی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در خلاصه داستان این فیلم که به روابط عاطفی و زناشویی انسان معاصر می‌پردازد، آمده است: «ماهان کوشیار درگیر ساخت فیلمی درباره قتل‌های زنجیره‌ای است که زندگی خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد».
«مردی بدون سایه» روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهد شد.
شبی که ماه کامل شد
«شبی که ماه کامل شد» فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار، نویسندگی نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی است و بازیگرانی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدر عرفایی، پدرام شریفی، امین میری، فرید سجادی‌ حسینی، شبنم مقدمی و آرمین رحیمیان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
«شبی که ماه کامل شد» روایت واقعی از ازدواج عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی سرکرده گروه جندالله با فائزه منصوری است که پس از ازدواج به پاکستان فرار می‌کنند و طی ماجراهایی برادر فائزه شهاب منصوری توسط عبدالمالک به قتل می‌رسد.
«شبی که ماه کامل شد» روز دوشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه و در سانس ۲۰:۰۰ در پردیس سینمایی گلشن و ویلاژتوریست اکران خواهد شد.
قسم
«قسم» فیلمی به کارگردانی محسن تنابنده، تهیه‌کنندگی الهام غفوری و جلیل شعبانی یکی از فیلم‌های این جشنواره است و بازیگرانی از جمله مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی و مهران احمدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان فیلم «قسم» آمده است: «به جان نیاز، قصاص بخوای بچه رو می‌گیرم و طلاقت می‌دم، جان نیاز یک دونه دخترمونو قسم خوردم که بدونی این کارو می‌کنم».
«قسم» روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سانس ۲۰:۰۰ در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران خواهد شد.
متری شش و نیم
«متری شش و نیم» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان است و بازیگرانی چون نوید محمد زاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار، مازیار سیدی، هومن کیایی، محمد علی‌محمدی، اصغر پیران، علی باقری و مرجان قمری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در بزنگاه‌ روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمی‌کند».
طبق جدول اعلامی «متری شش و نیم» روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ویلاژتوریست و در سانس ۲۲:۳۰ اکران خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.