گیلان- به همت امور بانوان و پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) و همکاری پایگاه شهید دستغیب شهرداری رشت همایش دستاوردهای ۴ دهه انقلاب با سخنرانی روح اله پور اسماعیلی کارشناس ارشد سیاسی و با حضور جمع کثیری از پرسنل شهرداری رشت در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد.

 ایران جز هفت کشور اول منطقه در حوزه دستاوردهای فضایی/ خدمت به مردم بهترین شیوه مقابله با آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی امور ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، کبری مرادی مشاور امور بانوان شهرداری رشت و فرمانده پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س)، در سخنانی با تاکید بر افتخارات کسب شده نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال تلاش و مقاومت بیان داشت: شکل گیری حکومت اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود؛ حکومت اسلامی ایران در طی ۴۰ سال اخیر با وجود همه فشارها، نابرابری ها از سوی ابرقدرتهای جهان اما به موفقیت های کلانی دست یافته است. 

مشاور امور بانوان شهرداری رشت تصریح کرد: امروز ملت ایران با دستیابی به دستاوردها فضایی، علمی، موشکی و هسته ای در زمره چند کشور اول منطقه قرار گرفته و این نقطه قوتی برای ملت ایران و خاری در چشم دشمنان است. 

فرمانده پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) با تاکید براین که ایران جز هفت کشور اول منطقه در حوزه دستاوردهای فضایی است، گفت: دستیابی به موفقیت های متعدد در حوزه دستاوردهای علمی، موشکی و هسته ای با همت جوانان این مرز و بوم محقق شده است.

 حرکت به سمت توسعه با نشاط، پویایی و عزم راسخ

وی با تاسی از سخنان گوهر بار ولی فقیه حضرت امام خامنه ای چهل سالگی هر نظامی را آغاز بلوغ و حرکت تمدن ها خواند و تصریح کرد: از این پس باید با نشاط و پویایی و با ارتقاء عزم راسخ هرچه تماتر به سمت توسعه حرکت کرد.

 کبری مرادی با تاکید برتفاوت چشمگیر آمار اشتغال زنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: براساس آمارهای ارائه شده در قبل از انقلاب کمتر از ۳۵ درصد زنان ما باسواد بوده اند و این در حالی است که امروز بیش از ۷۵ درصد از جامعه زنان ایران دارای سواد خواندن و نوشتن و حتی تحصیلات عالیه هستند. در قبل از انقلاب زنان کمتر در عرصه های اجتماعی و فرهنگی ورود می کردند، اما امروز شاهد حضور زنان در سطوح مختلف مدیریتی هستیم.
فرمانده پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) با قدردانی از حمایت مهندس علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت و پشتیبانی سازمان فرهنگی و همراهی و همکاری مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت خاطرنشان کرد: این همایش با حضور گرم بیش از صد نفر از همکاران شهرداری رشت با هدف ارتقای سطح علمی و آگاهی و بصیرت افزایی همکاران شهرداری رشت برگزار شد.  

پدر شهید مدافع حرم نوری هریس در این همایش با قدردانی از برگزار کنندگان همایش دستاوردهای ۴ دهه انقلاب اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی بر پایه ارزشهای معنویت شکل گرفت و شهدای هشت سال دفاع مقدس با فریاد الله اکبر و یا زهرا و یا حسین(ع) در مقابل دشمنان و تجزیه طلبان مقاومت کرده اند.

وی با تاکید براین این جمله "ملتی که اسارت ندارد اصلالت ندارد " تصریح کرد: ملت ایران برپایه ارزشهای خود شکل گرفته و امروز تداوم یافته است و امروز با توکل بر خدا و توسل بر امامان و شهدا راه امام و شهدا را ادامه خواهیم داد.

نوری وصیت نامه شهید بابک نوری را به مثابه کتابی دانست و خاطرنشان کرد: در فرازی از وصیت نامه شهید بابک نوری آمده؛ من خانواده و اطرافیان و شهر و کشور و استان را دوست دارم و این حکایت از آن دارد که وجود بابک پر از عشق بوده است.

 وی با تسلیت ایام فاطمیه تصریح کرد: امید است همه ما توفیق پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی ایران( امام راحل) و عقاید و ارزشهای شهدای قبل، بعد از انقلاب و شهدای تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدای مدافع حرم را داشته باشیم.

روح الله پور اسماعیلی با قدردانی از برگزار کنندگان همایش فوق و با تاکید بر فرصتهای توسعه ای موجود در شهر بیان داشت: شهر رشت در بسیاری از مولفه ها نسبت به کل کشور اول است و شهر فضای زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد.

گیلان جزو پنج استان اول در آمار شهدای هشت سال دفاع مقدس است

وی با تاکید بر اینکه گیلان جز پنج استان اول در آمار شهدای هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: در دوران جنگ با وجود همه سختی ها شهر رشت توانست به ارسال ۱۵۰۰ کامیون کمک های مردمی مبادرت ورزد. 

او گفت: اگر دستگاهی عملکرد مناسبی نداشته باشد مردم عملکرد نامناسب را نه به پای مدیریت بلکه به پای نظام می بینند. حال چه شده که با وجود این همه نیروهای متخصص و فرهیخته نمی توان شهرداری برای این شهر پیدا کرد؟

این کارشناس ارشد سیاسی با اشاره به تلاش دشمن در جلوگیری ازبسط توسعه یافتگی ایران اذعان داشت: علیرغم اینکه تعدد تفکرات سیاسی پایه و اساس هر نظام است، اما ضروری است تا در راستای ترویج اهداف و تفکر انقلاب اسلامی در بسیاری از موارد دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم.

شهدا مظهر اقتدار هستند

روح الله پور اسماعیلی شهدا را مظهر اقتدار خواند و بیان داشت: شهدا با دستان بسته گره ای را باز کردند که بسیاری از ما زنده ها قادر به باز کردن مشکلات جزیی نیستیم.

وی با اشاره به تئوری تبدیل ایران بزرگ به ایران کوچک براساس تفکرات امریکاییان خاطرنشان کرد: امریکا هرگز به کمتر از محو انقلاب اسلامی راضی نیست. امریکا دنبال آن است که ایران بزرگ را به ایران کوچک تبدیل کند. البته این یک خیال باطل است.

بهترین شیوه مقابله با آمریکا خدمت به مردم است

معاونت روابط عمومی سپاه قدس گیلان بهترین شیوه مقابله با آمریکا را خدمت به مردم خواند و گفت: با توجه به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب عمق نفوذ و قدرت ایران در منطقه غیر قابل برگشت است و ایران یک قدرت تاثیرگذار در منطقه است.

اعتماد مردم بزرگترین مولفه قدرت است

روح اله پوراسماعیلی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم بزرگترین مولفه قدرت است، تصریح کرد: امریکا در حال تقویت بازدارندگی هاست، امروز ملت ایران به الگویی در منطقه تبدیل شده است و نفوذ ایران در منطقه باعث وحشت آمریکا شده است.

وی از تلاش امریکا به برگشت ایران  سخن گفت و افزود: ایران در مولفه های سیاسی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی رشد داشته است، ایران در مولفه سیاسی انقلاب کرد در حوزه فرهنگی هم به موفقیت هایی رسیده، اما در مولفه اقتصاد انقلابی نکرده است.

اصلاح دیدگاه و ساختار با تکیه بر توان بالای جوانان و ظرفیتهای داخل کشور

پور اسماعیل تصریح کرد: دشمنی نظام سلطه مادامی که ایران پای ارزشهای خود بیایستد، تمام شدنی نیست. بنابراین باید با تکیه بر توان بالای جوانان و ظرفیتهای داخل کشور به اصلاح دیدگاهها و ساختارها پرداخت.

او تاکید داشت: هر حرکتی که زمینه توسعه کشور را فراهم کند دشمن مایوس و هر حرکتی پاذل دشمن را تکمیل کند موجب شکست ایران عزیز است بنابراین باید با اتحاد و همدلی و با تقویت مولفه قدرت در داخل کشور پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن بسپاریم.

گفتنی است که در این همایش با اهداء لوح از ۷ تن از مدافعین حرم شاغل در شهرداری تقدیر شد.

همچنین بنا به اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، کتاب تاریخ شفاهی مدافعین حرم شهرداری رشت به همت روابط عمومی در حال تدوین است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.