از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هزار تن نهاده با هدف تامین نیاز و تنظیم بازار بین دامداران و مرغداران خراسان رضوی توزیع شده است.

توزیع ۱۰۰ هزار تن نهاده دام و طیور در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،   مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نهاده های توزیعی را شامل جو، ذرت و کنجاله سویا ذکرکرد و گفت: علاوه بر توزیع نهاده در بین دامداران و مرغداران، اقدامات لازم برای ذخیره سازی این اقلام ضروری صنعت دامپروری در خراسان رضوی صورت گرفته و در مراحل پایانی است.

سید احمد دلقندی افزود: بر این اساس هیچگونه کمبودی در زمینه تامین نهاده های دام و طیور در خراسان رضوی وجود ندارد. پیش بینی می شود میزان توزیع نهاده ها امسال نیز به میزان پارسال و حتی بیشتر انجام شود.

پارسال در مجموع ۱۵۳ هزار تن نهاده دامی میان دامداران و مرغداران در خراسان رضوی توزیع شده بود.

خراسان رضوی با هفت میلیون راس دام سبک و ۳۳۰ هزار راس دام سنگین حدود هشت درصد جمعیت دامی کشور را در اختیار دارد. همچنین ماهانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در این استان انجام می شود. ۱۶ کشتارگاه طیور و ۳۷ کشتارگاه دام صنعتی و سنتی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن نهاده های دام و طیور شامل ۱.۵ تن جو، کنجاله سویا و ذرت دامی به عنوان خوراک دام و ۹۰۰ هزار تن خوراک طیور در این استان توسط دامداران و پرورش دهندگان مصرف می شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.