مازندران- سعید آرام از خانه دار شدن ۱۵۰ مددجوی بهزیستی این استان در دهه فجر خبر داد.

۱۵۰مددجوی بهزیستی مازندران در دهه فجر خانه‌دار شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید آرم مدیرکل بهزیستی مازندران صبح امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر ۱۵۰ مددجوی تحت پوشش در خانه های جدید خود اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته، سهمیه ساخت مسکن خانواده های بیش از دو معلول را از ۲۶۳ واحد به ۴۴۰ واحد افزایش دادیم، گفت: تاکنون ۱۹۹ واحد برای این خانواده ها احداث و ساخت ۱۸۹ واحد دیگر در دست اجراست که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برخی تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه تاکنون ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای مسکن خانواده های تک معلول و ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مسکن خانواده های دو معلول هزینه شد، توضیح داد: بعلت کمبود زمین نتوانستیم ساخت ۵۲ واحد باقیمانده را شروع کنیم و در این راستا از خیرین و اداره کل مسکن و شهرسازی می خواهیم زمین مناسب برای ساخت مسکن محرومین را در اختیارمان قرار دهند.

افتتاح ۲۵۱ طرح در دهه مبارک فجر

آرام با اشاره به افتتاح ۲۵۱ طرح در دهه مبارک فجر، مهمترین این پروژه ها را افتتاح ۲۲ مهدکودک، افتتاح ۱۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان، ۶۰ طرح اشتغالزایی، مرکز روزانه سالمندان روستایی، مرکز بازپروی زنان و دختران آسیب دیده، مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست، مرکز خانه کوچک معلولان و مرکز اقامتی میان مدت بانوان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۲ مهدکودک افتتاح شده در این ایام، ۱۰ مهد در روستاها راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: تمام ۳۰ منطقه حاشیه نشین استان نیز دارای مهدکودک هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه از ۸۴۰ مهدکودک دایر در استان، ۵۰ درصد در روستاها استقرار دارند، ضریب نفوذ مهدهای کودک در استان را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین کشوری ضریب نفوذ مهدهای کودک ۱۰ تا ۱۲ درصد است.

آرام افزود: طرح تامین یک وعده غذای گرم را در تمامی مهدروستاها برای کودکان در معرض سوء تغذیه اجرا کردیم.

ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی

وی با بیان اینکه میزان مستمری جامعه هدف بهزیستی ۳ و نیم برابر شده است، یادآور شد: تعادا مستمری بگیران نیز از ۱۸ هزار نفر به ۴۹ هزار نفر افزایش یافته است.

آرام ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف مان ایجاد و در این راستا ۸ هزار و ۱۶۴ فقره تسهیلات کم بهره پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه فعالیت اورژانس اجتماعی شبانه روزی شده و در دورترین نقاط روستایی استان حضور داریم، گفت: برقراری ۳۷ هزار تماس در سالجاری نشان از اعتماد مردم به اورژانس اجتماعی است درحالیکه تعداد این تماس ها در سال ۹۲ حدود ۸ هزار و ۳۱۱ تماس بوده است.

آرام ادامه داد: برای توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار در روستاها، ۲۰۰ گروه خودیار راه اندازی شد و در سالجاری نیز ۲۰۰ گروه جدید نیز شروع بکار کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون۴ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش گروه های خودیار قرار گرفتند،  توضیح داد: این گروه ها یک صندوق مالی را تشکیل داده و با آموزش های مددکاری و روانشناسی، نسبت به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اقدام می کنند.

رشد طلاق در مازندران متوقف شد

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه طلاق از سال ۹۰ رشد افسارگسیخته و فزاینده ای داشت، از متوقف کردن رشد طلاق در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در طلاق جزو استان های میانه هستیم.

آرام یادآور شد: در ۹۳ تعداد ۷ هزار پرونده طلاق را مورد بررسی قرار دادیم که این رقم در سال گذشته به ۱۱ هزار پرونده رسید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.