نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دولت با استانی شدن انتخابات موافق بوده و کمیسیون نیز آن را تصویب کرده و در دستور کار این هفته مجلس قرار می گیرد.

طرح استانی شدن انتخابات این هفته در مجلس بررسی می‌شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، «بیت‌الله عبداللهی»، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درخصوص استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات در قالب طرح مطرح و در حال بررسی است و به نظر بنده‌، شهرستانی ماندن انتخابات کار اشتباهی است.

وی افزود: دولت با استانی شدن انتخابات موافق است و کمیسیون نیز آن را تصویب کرده و در دستورکار مجلس قرار گرفته است. به احتمال زیاد این هفته طرح استانی شدن انتخابات در صحن مجلس بررسی می‌شود.

عبداللهی بیان کرد: در طرح استانی شدن انتخابات، کاندیداهایی که بتوانند ۱۵ درصد آرا را در شهرستان خود کسب کنند و در سطح استان بیشترین آرا را به‌دست آورند به عنوان نماینده حوزه انتخابیه خود انتخاب می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها تصریح کرد: پس از استانی شدن انتخابات رقابت بین نامزدهای انتخاباتی حوزه‌ها انجام می‌شود و بدین معنا نیست که یک نامزد در شهرستان کوچک با کاندیدای مرکز استان رقابت کند.

وی با بیان این که موافق تصویب این طرح هستم، افزود: با تصویب این طرح نمایندگان به مسائل کلان کشور توجه خواهند کرد.

عبداللهی اظهار کرد: استانی شدن انتخابات به حزبی شدن انتخابات کمک اساسی خواهد کرد و این احزاب هستند که وارد عمل می‌شوند و اینگونه نخواهد شد که افراد با صرف هزینه زیاد و تبلیغات گسترده وعده هایی داده و رای جمع کنند و بعدها پاسخگوی وعده‌های خود نباشند.

وی تاکید کرد: اگر انتخابات استانی شود افراد باتجربه و شناخته شده روی کار خواهند آمد و کسی نمی‌تواند از راه‌های غیراصولی و پولشویی، رای جمع کند. با تصویب این طرح یک قدم رو به جلو خواهیم برداشت.

منبع: برنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.