خراسان شمالی- علی مستوفیان گفت: تبادلات فرهنگی و ارتباطات در حوزه میراث فرهنگی می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری فرهنگی و ایجاد شناخت همه جانبه از ویژگیهای شاخص هر منطقه داشته باشد.

تبادلات فرهنگی با موزه بزرگ خراسان گسترش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به جلسه هماهنگی با مدیریت موزه بزرگ خراسان گفت: بر اساس این تفاهم، تبادلات فرهنگی و برنامه های دو جانبه گسترش می یابد.

وی اظهار داشت: جلسه هماهنگی به منظور تبادلات با موزه خراسان بزرگ با حضور معاونان و مسئولان دو استان خراسان رضوی و شمالی برگزار شد.

مستوفیان با بیان اینکه پهنه خراسان بزرگ یکی از گستره های مهم در تاریخ و فرهنگ سرزمین ایران است، اظهار کرد: موزه خراسان با رویکرد گردآوری و نمایش آثار این حوزه تمدنی، معرفی این مهم را جز رسالتهای اصلی خود قرار داده است.

وی افزود: از آنجا که امروزه موزه ها به عنوان مهم ترین رکن گردشگری فرهنگی، نقشی بی بدیل در توسعه فرهنگی-اجتماعی و آموزش ایفا می کنند، طی جلسه ای با مدیریت موزه بزرگ خراسان، مسائل و برنامه های دو جانبه با محوریت نمایش اشیاء تاریخی، برگزاری رویدادهای فرهنگی، برپایی نمایشگاههای دوره ای و...  جهت نمایش و معرفی میراث و تمدن غنی منطقه و هم افزایی دو استان مورد بررسی  و تبادل نظر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: امروزه تبادلات فرهنگی و ارتباطات در حوزه میراث فرهنگی می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری فرهنگی و ایجاد شناخت همه جانبه از ویژگیهای شاخص هر منطقه داشته باشد و به تقویت هویت تاریخی فرهنگی و بستر سازی به منظور حضور علاقه مندان و دوستداران فرهنگ و تمدن ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.