یزد - آرش نواب گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران ۷۰ پروژه توزیع برق دراستان با اعتباری بالغ بر ۱۴۴میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید .

۷۰ پروژه برق در استان یزد به مناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، آرش نواب، سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران ۷۰ پروژه توزیع برق دراستان یزد با اعتباری بالغ بر  ۱۴۴میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که این طرح ها درچهارمحور برق رسانی  به روستاها ومسکن مهرشهری، توسعه و احداث ، اصلاح وبهینه سازی شبکه های برق و تامین روشنایی درمناطق شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

وی افزود : با افتتاح پروژه های دهه فجردرمجموع افزون بر ۴۲کیلومتربه شبکه فشار متوسط ،۷۶کیلومترشبکه فشارضعیف ، ۴۰ دستگاه ترانسفورماتور و ۱هزارو ۷۵۰دستگاه چراغ لاک پشتی به تاسیسات شبکه های توزیع برق استان اضافه خواهد شد و بهره برداری از این طرح ها نقش مهمی درپایداری شبکه برق رسانی و توسعه خدمات رسانی به مشترکان دارد .

نواب تصریح کرد: طول شبکه فشارمتوسط و فشارضعیف استان ۱۸هزارو ۸۹۳ که این آمارنشان دهنده گستردگی شبکه دراستان و ارتقای خدمات رسانی به مردم و افزایش سطح رفاه مشترکین بوده و پیک بار سال ۹۷ دراستان ۸۵۱مگاوات و در صنایع بزرگ استان ۱هزارو ۵۳۸مگاوات و در بخش کنتور ۵۷هزارمگاوات است . 

برق رسانی به پروژه های مسکن مهر

وی گفت: با توجه به اهمیت برق رسانی به مسکن مهر ۲پروژه مسکن مهر شهری و یک پروژه برق رسانی روستایی با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد و با توسعه صنعت برق استان درحال حاضر روستای  فاقد  برق از ۱۰خانوار به بالا نداریم و در این ایام  نیز فقط یک روستای فاقد  برق در منطقه چاهک خاتم  از نعمت برق  برخوردارخواهد شد .

سرپرست شرکت توزیع برق در خصوص مشترکین برق استان گفت : دراین سالها تعداد مشترکین برق در استان از ۶۶هزارو ۶۹۰مشترک  به ۶۶۰هزارمشترک رسیده که این آمار نسبت به اوایل انقلاب ۱۰برابر شده است.

وی خاطرنشان ساخت : در بخش خانگی ۵۳۷ هزارو ۳۱۱مشترک ، در بخش تجاری ۸۹هزارو۲۸۴مشترک و در بخش صنعنتی ۱۱هزارو۱۱۰مشترک و در بخش کشاورزی ۹هزارو ۵۱۶مشترک و دربخش عمومی ۱۵هزارو ۵۲۲ مشترک وجود دارد.

 نواب درخصوص هوشمند سازی مشترکین افزود: دراین خصوص ۴هزارو۸۰۰دستگاه  کنتورهوشمند برای مشترکین نصب شده که مشترکین اداری و تجاری این شرکت ۱۱۰دستگاه ، مشترکین  صنعتی ۳هزار و ۹۷۰دستگاه و برای مشترکین کشاورزی دراستان ۷۲۰دستگاه  کنتور هوشمند نصب شده است.  

سرپرست شرکت توزیع برق استان درخصوص روند کاهش تلفات گفت: روند کاهش تلفات این شرکت در سال ۹۱ بیش از۹درصد بوده که این آمار در سال ۹۶به ۷درصد رسیده است و کاهش خاموشی در استان هم اکنون۱۴صدم درصد رسیده که به ازای هرمشترک ۷۰دقیقه در سال رسیده این امار در کشورهای اورپایی و امریکایی به ازای هرمشترک ۱۹۵دقیقه تا ۲۲۰دقیقه در سال است و بهسازی شبکه ها مهمترین عامل درکاهش خاموشی های استان بوده است . 

رشد ۱۰درصدی فروش انرژی در بخش صنعتی

 نواب درمورد فروش انرژی نیز افزود : در ۸ ماهه امسال بخش صنعتی استان در زمینه فروش انرژی ۱۰درصد رشد داشته و این بخش با ۵۲درصد ، بخش کشاورزی ۱۵درصد ، بخش  عمومی ۶درصد، بخش خانگی ۲۲درصد وبخش تجاری ۵درصد بوده است  

وی تصریح کرد: شهرک های صنعتی استان فضایی امن برای سرمایه گذاری و حمایت از تولید ملی و رونق کسب و کار است و صنعت برق استان نیز به عنوان حامی همیشگی  برای رفع موانع و مشکلات صنعتگران تلاش خواهد کرد .   

نواب به مقایسه آمارهای برق قبل از انقلاب و بعد ازانقلاب پرداخت و اظهار داشت : طول خطوط  فشار متوسط  استان نسبت به ۴۰سال گذشته از ۵۴۹کیلومتر  به ۱۰هزارو ۵۴۶کیلومتر رسیده و خطوط فشار ضعیف استان از ۶۸۰کیلومتر به ۸هزارو ۳۱۴کیلومتر رسیده و تعداد ترنسفورماتورها از۴۱۵دستگاه به ۱۵هزارو ۵۶۳دستگاه رسیده و قبل از انقلاب ۵۲روستا دراستان برق دار بودند که هم اکنون ۹۲۲ روستای استان برق دار شده و تعداد چاه های کشاورزی استان از ۱۱۴حلقه چاه به ۲هزارو ۱۷۶حلقه چاه رسیده است .

رویکرد وزارت نیرو به سمت توسعه نیروگاههای خورشیدی است  

نواب درخصوص نیروگاه های تولید پراکنده دراستان گفت : رویکرد وزارت نیرو به سمت توسعه نیروگاههای خورشیدی بوده وهم اکنون ۷ نیروگاه تولید پراکنده با ظرفیت ۳۷.۹۴مگاوات به شبکه سراسری متصل شده و ظرفیت منصوبه نیروگاه های پراکنده استان ۲۹هزارو ۴۴۲ است مگاوات است.  

وی درخصوص انرژی خورشیدی دراستان افزود : متوسط  ساعات آفتابی در یزد بیش از ۳هزار ساعت در سال تخمین زده شده به همین دلیل توان ویژه ای برای بهرهگیری از  انرژی خورشیدی در استان به عنوان یکی از منابع تجدید پذیرانرژی در استان است و این شرکت زیر ساخت های مورد نیازجهت خرید برق تولیدی ازمنابع تجدید پذیر انرژی توسط  مشترکین را فراهم کرده و هم اکنون دراین زمینه یک نیروگاه ۳.۵کیلوواتی به شبکه سراسری متصل شده ویزدیکی ازاستان های پیشتاز کشور درزمینه انرژی خورشیدی است.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.